Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Maszynistę zatrudnię. 2 tys. wakatów do wzięcia

24
Podziel się:

Obecnie na rynku jest około 16 tys. maszynistów. Ilu brakuje? Zdaniem Leszka Miętka, szefa Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych, około 2 tys. "I jeszcze długo będzie brakowało, bo większość jest już prawie w wieku emerytalnym - tłumaczy.

Maszynistę zatrudnię. 2 tys. wakatów do wzięcia
(MARIANNA OSKO? EastNEws)

Ponad połowa maszynistów kolejowych w Polsce zbliża się do wieku emerytalnego. Przewoźnicy zgłaszają, że brak im około 2 tys. osób do kierowania pociągami. Bywa więc, że maszynistami muszą się dzielić - pisze "Gazeta Wyborcza".

Obecnie na rynku jest około 16 tys. maszynistów. Ilu brakuje? Zdaniem Leszka Miętka, szefa Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych, około 2 tys. "I jeszcze długo będzie brakowało, bo większość jest już prawie w wieku emerytalnym - tłumaczy.

Miętek zaznacza, że pozyskiwanie nowych pracowników jest trudne, połowa kandydatów odpada już na etapie badań lekarskich, bo wymagania są wyśrubowane. A młodzi często mają na przykład za słaby wzrok albo słuch.

To przewoźnicy kolejowi kształcą swoich pracowników, gdyż w szkołach zawodowych brakuje klas kolejowych zlikwidowanych ponad 10 lat temu. A zapotrzebowanie na kolejarzy będzie rosło, koleją jeździ coraz więcej pasażerów - w tym roku o 4 proc.

Jak mówi Piotr Rachwalski z Kolei Dolnośląskich, firma wyda w najbliższym czasie nawet 2 mln zł, by wyszkolić 25 maszynistów. Szkolenie trwa do dwóch lat.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(24)
WYRÓŻNIONE
Nagaprawda
8 lat temu
jest taka, że w kraju węgla, miedzi i rud - zaczyna brakowac ludzi do pracy, szczególnie tej odpowiedzialnej i brudzącej palce. Namnożono jakichś dziwnych uczelni typu wyżse szkoły gotowania na gazie czy łapania psów na zamkniętych podwórkach - po których absolwenci nie mają wiedzy nawet o gotowaniu barszczu i pragną jak ryba wody - długopisu i kawałka biurka, nawet za 1200 zł !!! Obecna technika płacenia nauczycielom / jakim ? / sporej przecież kasy, polega na płaceniu za kształcenie pospolitych głąbów komórkowych. Zresztą taki był zamiar poprzednich cwaniaków w rządzie. Nakształcono dziwnych magistrów, ale chyba największe bezrobocie szykuje się wśród różnej maści doktorów. Taka prawda.
momo
8 lat temu
To jakieś bzdury, oszukujecie takimi artykułami ludzi. Syn mojej sąsiadki ukończył kurs maszynisty i od dwóch lat stara się u różnych przewoźników takich jak : IC, SKM Warszawa, Koleje Mazowieckie, PKP Cargo o prace i nic. Nigdzie nie chcą go przyjąć, Powiedzmy sobie szczerze jak nie masz układów to w życiu nie będziesz jeździł przynajmniej u tych przewoźników, których wymieniłem, u innych nie wiem jak jest.
wojtuś
8 lat temu
Misiewicz jest wolny.I paru innych z pisu.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (24)
Czajos
8 lat temu
Podobnie do reformy emerytalnej jest to kolejny przykład fatalnych rządów Buzka. Zrównał z ziemią szkolnictwo zawodowe do tego stopnia, że obecnie brakuje pracowników nie tylko w branży kolejowej. Podobna sytuacja ma się w budownictwie. Dziękujemy premierze Buzku
Andrzej
8 lat temu
Witajcie ale ludzie przesadzacie maszynisci pfff bogowie na kolei pracuje w tej branży już 15 lat i powiem jedno maszynista -to osoba która najmniej się napracuje na kolei a o tych ludziach poboku nikt nie pamięta jak ustawiacz -Pan który składa te całe pociągi dlaczego o nim nie napiszą on idzie do pracy zima śnieg mróz jesień deszcz lato upały itd o nich się jiz z nie pamięta Pan rewident odprawiacz ludzie kolej to nie tylko maszynista największe nygusy wejdzie do.maszyny i nic go nie interesuje śpią pod semaforami jak są stójki (czeka na wjazd do stacji) czasem zdarzy się że więcej stoją niż jadą nie róbmy z nich bogów. Jak słyszę Pan maszynista a reszta to robotę tak??
mechanik eu07
8 lat temu
ciężka praca.... soboty, niedziele, czy swięta lub noce poza domem. Godziny pracy dostosowane do ruchu pociągów - a więc np. rozpoczęcie pracy o 3 nad ranem lub zakończenie o 23. W elektrowozach - pole magnetyczne. Poza tym ograniczenia predkości stałe i czasowe... Praca w stresie, dodatkowo samobójcy - a jest ich nie mało, lub kierowcy przemykający na przejeździe przed czołem pociągu w ostatniej chwili.... - ciężka praca i na prawdę duuużo stresu.
Marcco
8 lat temu
Badania okresowe co2 lata, póżniej co rok. Egzaminy kontrolne co 4 lata. Szkolenia 4 razy w roku! Stres, tory trzymające się trawy, ograniczenia prędkości stałe oraz tymczasowe. przejedziesz za szybko (stacja Baby) wykolejenie. Badania lekarskie + egzaminy jak cię nie zwolnią. W nocy walka ze snem a jesteś sam! Deszcz, śnieg, mgła trzeba jechać i utrzymać prędkość rozkładową. Jazda na sygnały zastępcze czasem na ręczne. Wskażniki, tarcze,przejazdy,semafory jak za Franciszka Józefa! Rejestratory, GPS, kamery! A zdrowie? Jazda pod siecią 3000V w kabinie pole elektromagnetyczne siwiejesz albo będziesz łysy! A organizm? Praca dla pasjonatów lecz pieniądze to nie wszystko.
Zbigniew
8 lat temu
... w pierwszym zawodzie jestem technikiem komunikacji (20 lat pracy w zawodzie) ale już tam nie pracuje od lat , bo w naszym kraju fachowców ma się w czterech literach. P.S. Koledzy pracujący w Niemczech jeżdżą Mercedesami od lat...
...
Następna strona