Zysk netto Mattel spadł w III kwartale 2015 r. do 223,8 miliona dolarów z 331,8 mln dolarów w III kw. 2014 r. - podaje firma.
Sprzedaż lalek Barbie była w III kw. niższa o 4 proc. To już 8. z kolei kwartał spadku sprzedaży 56-letniej Barbie.
Mattel ciężko odczuwa też umocnienie się kursu dolara USA, co zaszkodziło sprzedaży produktów tej firmy na zagranicznych rynkach.
Jednak prezes Mattel Christopher Sinclair wyjaśnia, że wyniki finansowe za III kwartał są ogólnie zgodne z prognozami.
Mattel ma przed sobą poważne wyzwania, bo dzieci, główni klienci dla tej firmy, coraz częściej wybierają elektroniczne gry i tablety.
Sinclair wskazuje też, że prawie połowa przychodów firmy Mattel pochodzi z zagranicznych rynków, a w takiej sytuacji nadal mocny dolar może ciążyć na wynikach tej spółki w najbliższych miesiącach.