Eksperci uważają, że nowy slogan (w oryginale "The Simpler The Better") może odnosić się do planowanych zmian w polityce koncernu w zakresie menu. Właściciele restauracji McDonald's w USA od dłuższego już czasu apelują do zarządu firmy o uproszczenie menu i zmniejszenie liczby figurujących w nim pozycji. Według nich miałoby to poprawić sprzedaż produktów McDonald's.
Jednocześnie pojawiają się opinie, że jest mało prawdopodobne, iż słynna sieć chciałaby chwalić się skróconą kartą. Zdaniem zwolenników tej teorii, McDonald's za pomocą nowego sloganu chce raczej zasugerować konsumentom, że w jego produktach nie znajdą oni zbędnych i szkodliwych dla zdrowia sztucznych dodatków.
Taka interpretacja wpisuje się w działania McDonald's na przestrzeni ostatnich 18 miesięcy. W ramach poprawy swojego wizerunku koncern zobowiązał się m.in. do rezygnacji ze stosowania jaj pochodzących od kur z chowu klatkowego, a także mięsa kurczaków, którym przed ubojem podawano antybiotyki przeznaczone dla ludzi.