Amerykański potentat rynku fast-food, firma McDonald's, ogłosił we wtorek wyniki sprzedaży za I kwartał. Jego zysk wyniósł 1,21 mld dolarów, czyli 1,47 dol. na akcję. Poprawę wyników zawdzięcza m.in. wzrostowi sprzedaży na rynku amerykańskim.
Jak podała agencja AP, to wynik lepszy niż prognozowali analitycy Zacks Investment Research, którzy spodziewali się 1,32 dol. za akcję.
Łączne przychody największej na świecie sieci fast-food również okazały się w I kwartale lepsze niż szacowali specjaliści. Wyniosły 5,68 mld dol., w porównaniu z zakładanymi 5,48 mld dol.
Jak podał McDonald's, jego globalna sprzedaż w otwartych lokalach wzrosła o 4 proc., w tym sprzedaż na rynku amerykańskim - o 1,7 proc. (wobec odpowiednio 1 proc. i 0,8 proc. prognozowanych przez ekspertów Thompson Reuters).
"Nasze wysiłki, by budować lepszą sieć McDonald's przynoszą efekty. Silnie wystartowaliśmy w 2017 rok" - napisał szef McDonald's Steve Easterbrook w komunikacie, cytowanym przez agencję Reuters. "W branży odczuwa się pilną konieczność działania w odpowiedzi na naszą strategię, by zatrzymać grono naszych stałych klientów, odzyskać tych, którzy od nas odeszli i przekonać klientów, którzy odwiedzają nas od czasu do czasu, by zostali z nami na stałe" - podkreślił.
Firma z siedzibą w Oak Brook, w stanie Illinois chce przyciągać do swych restauracji więcej klientów m.in. przez zmiany w menu. Według AP np. w amerykańskich restauracjach sieci od przyszłego roku burgery mają być przygotowywane ze świeżej, a nie mrożonej wołowiny.
Jak wskazała AP, od początku akcje McDonald's poszły w górę o 10 proc.