McDonald's nie składa broni w walce o powrót do czołówki sieci fast food. Tym razem chce zaskoczyć klientów rewolucyjnymi zmianami dotyczącymi flagowego produktu w jego ofercie - frytek.
Rzecznik McDonald's poinformował, że słynna sieć barów szybkiej obsługi testuje w wybranych lokalach na terytorium USA frytki ze słodkich ziemniaków, czyli batatów. Konsumenci mogą je zakupić w 18 restauracjach McDonald's działającymi pod szyldem "Create Your Taste" ("Stwórz swój smak"). Lokale te wyróżnia możliwość komponowania przez klienta własnych burgerów spośród kilkunastu dostępnych wariantów bułek i dodatków.
Porcja frytek z batatów o wadze 16 uncji (453 g) ma kosztować 2,49 USD. Na obecnym etapie celem firmy jest zebranie opinii klientów na temat nowego produktu.
W ostatnich tygodniach McDonald's wprowadził już m.in. całodobową ofertę śniadaniową. Pracuje także nad szczegółami nowego, taniego menu za 2 dolary.
Wysiłki podejmowane przez dyrektora wykonawczego korporacji, Steve'a Easterbrooka, przynoszą wymierne efekty. Na koniec III kwartału McDonald's po raz pierwszy od dwóch lat zanotował dodatnią dynamikę sprzedaży na amerykańskim rynku. W ujęciu rok do roku sprzedaż w porównywalnych lokalach sieci w USA wzrosła o 0,9 proc.