W środę 1 marca Chris Kempczinski, prezes McDonald's w USA, ogłosił plany rewolucji technologicznej w restauracjach sieci. Zmiany dotyczyć będą zarówno klientów, odbierających swoje zamówienia z samochodu, jak i tych, którzy przekraczają próg restauracji - podaje agencja Reuters.
Koncern baczną uwagę zwraca szczególnie na tych pierwszych. Jak podano, aż 70 proc. wszystkich transakcji w sieci fast-food to właśnie klienci McDrive. Ci natomiast coraz bardziej „zniesmaczeni” są nie tyle jakością potraw, ile czasem oczekiwania w kolejkach.
Jak policzono w latach 2012-2016 amerykański McDonald's stracił około 500 mln transakcji. Rozwiązanie polegać ma na przyśpieszeniu realizacji zamówienia. Jak to zrobić?
Ratunek przynosi technologia. Dla klientów przygotowano aplikację, która da możliwość zamówienia i zapłacenia przy użyciu telefonu komórkowego.
McDonald's zacznie wprowadzać ofertę "zamów mobilnie i płać” od czwartego kwartału i do końca roku ma być dostępna w 14 tys. restauracji w Stanach Zjednoczonych, czyli w kraju, w którym koncern ma 40 proc. swoich globalnych zysków. Programem będzie też objętych 6 tys. restauracji poza USA.
Klienci, korzystający ze specjalnej aplikacji będą mieli opcję, by odebrać zamówienie w okienkach McDrive, albo specjalnie desygnowanych „krawężnikowych” punktach na parkingu, gdzie pracownicy zajmować się będą tylko doręczaniem zamówień. Można będzie odebrać jedzenie również w samej restauracji.
W ten sposób oszczędza się na czasie składania zamówienia. Klient, zamiast referować, co chce zjeść i co wypić w jednym okienku i czekać na realizację przed drugim, cały czas blokując kolejkę, teraz będzie mógł podjechać od razu do punktu odbioru zamówienia.
Według szacunków zarządu korporacji zmiany technologiczne spowodują, że 20 proc. transakcji w McDrive będzie realizowanych poprzez dostawy w „przykrawężnikowych” punktach, a 20 proc. w okienkach odbioru z pominięciem okienka zamawiania. Technologia zmniejszyć ma też liczbę błędów, występujących często przy dużych, złożonych zamówieniach.
Jak podaje Reuters McDonald's jest mocno opóźniony w nowinkach technologicznych w porównaniu z innymi gigantami fast-food w USA, takimi jak Domino's Pizza Inc, Panera Bread Co czy Starbucks Corp.