Pozytywna decyzja UOKiK przybliża Grupę Eurocash do finalizacji transakcji, w wyniku której zostanie właścicielem sieci 187 supermarketów Mila, zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce.
We wrześniu 2017 r. Eurocash zawarł przedwstępną umowę nabycia 100 proc. udziałów w spółce prowadzącej sieć sklepów Mila za 350 mln zł.
Łączna sprzedaż zrealizowana przez tę sieć w 2017 r. wyniosła około 1,48 mld zł.
Finalizacja transakcji przejęcia sieci sklepów Mila przez Grupę Eurocash spodziewana jest w ciągu najbliższych tygodni.
Eurocash, właściciel 185 hurtowni, zaopatrujących sklepy, stopniowo zresztą przejmuje kolejne punkty na własność. Na przejęcie jednostek zależnych (w tym sieć Eko) do września 2017 r. wydał 107 mln zł, a na inwestycje w środki trwałe 72 mln zł.
Transakcja to element budowy przez grupę Eurocash ogólnopolskiej sieci supermarketów opartej zarówno na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek wspierających rozwój sieci w nowych regionach kraju. W ten sposób Eurocash chce też poprawić konkurencyjność polskich niezależnych sklepów detalicznych, które są jego głównymi klientami.
W wypadku przejęcia sieci Mila, Eurocash będzie miał 533 markety we własnej sieci, które biorąc pod uwagę zmiany w sieci Eko, zostaną przemianowane najprawdopodobniej na markę "Delikatesy Centrum". W pierwszych trzech kwartałach 2017 r. 28 sklepów Eko zmieniło szyld na Delikatesy Centrum.