Na przełomie roku ruszą dwie nowe kampanie informacyjno-promocyjne, które będą zachęcały Polaków do picia mleka i jedzenia wysokiej jakości wołowiny - poinformowała rzeczniczka ARR Iwona Ciechan. Ich koszt wynosi ponad 4 mln euro.
Agencja Rynku Rolnego podpisała już umowy na realizację kampanii: _ Mam kota na punkcie mleka _ oraz _ QMP - wołowina zawsze dobra _ - dodała rzeczniczka.
Kampania _ Mam kota na punkcie mleka _ będzie informować dzieci i ich opiekunów o właściwościach odżywczych i zdrowotnych mleka, jogurtów, serów. W ten sposób producenci i przetwórcy mleka chcą pozytywnie nastawić dzieci i dorosłych do picia mleka i jego przetworów. Kampania będzie głównie polegała na konkursach i grach edukacyjnych. Za jej przeprowadzenie odpowiadają dwie organizacje: Polska Izba Mleka i Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Natomiast celem kampanii _ QMP - wołowina zawsze dobra _ jest poinformowanie konsumentów, hurtowników, kupców detalicznych i restauratorów o systemie QMP, który gwarantuje wysoką jakość mięsa. Promocja ma uświadomić konsumentom, że certyfikowana znakiem QMP wołowina jest bezpieczna, bo przebadana, ale też smaczna, gdyż mięso jest kruche i soczyste. Kampania odbędzie się w formie degustacji w punktach sprzedaży mięsa. Prowadzić ją ma Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego.
Obie kampanie potrwają trzy lata. Łączny ich budżet wynosi ponad 4 mln euro. Obie współfinansowanie są w 50 proc. ze środków Unii Europejskiej. 30 proc. pieniędzy pochodzi z budżetu krajowego (ARR), a pozostałe 20 proc. dają na ten cel fundusze promocji: Mleka oraz Mięsa Wołowego.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Polska produkuje za dużo mleka. Będą kary Polsce grozi przekroczenie określonej przez Unię Europejską krajowej kwoty mlecznej. | |
Polska chciała dopłat od Unii. Nic z tego W ocenie KE obecna sytuacja na rynku mleka i jego przetworów nie uzasadnia wprowadzenia dopłat do eksportu | |
"Szklanka mleka" kosztuje nas ponad 100 mln zł 118 mln zł przeznaczy budżet państwa na dopłaty do unijnego programu szklanka mleka dla uczniów podstawówek w roku szkolnym 2012/2013. |