Poczta Polska (PP) realizuje drugi etap wdrożenia systemu elektronicznego potwierdzania odbioru na potrzeby polskiego wymiaru sprawiedliwości. W ramach podpisanej z T-Mobile Polska umowy PP ma możliwość zakupu ok. 20 000 tabletów wraz z akcesoriami dodatkowymi oraz ok. 9000 signature padów w trzyletnim okresie obowiązywania kontraktu, podała Poczta.
Kontrakt jest kontynuacją rozpoczętego w 2015 r. projektu "Mobilny Listonosz" realizowanego przez Pocztę Polską w zakresie elektronizacji procesów realizowanych przez jej pracowników. T-Mobile Polska dostarczy urządzenia do Poczty Polskiej w trzech turach: pierwszą na koniec sierpnia, drugą na koniec września, a trzecią w listopadzie. Jest to największy tego typu kontrakt w Europie.
Poczta Polska od pół roku obsługuje polski wymiar sprawiedliwości. W nowym systemie pracuje już 5,5 tys. listonoszy. Niebawem zostanie przeprowadzone szkolenie z obsługi nowego systemu dla kolejnej grupy 18,5 tys. listonoszy. Wcześniej firma testowała aplikację "Mobilny Listonosz", wykorzystywaną w tym procesie.
"Od początku marca w obrębie 76 proc. kodów adresowych na terenie Polski doręczanie przesyłek sądowych odbywa się z wykorzystaniem tabletów i dedykowanej aplikacji 'Mobilny Listonosz'. Aplikacja jest przystosowana do wymogów Ministerstwa Sprawiedliwości dotyczących Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru (EPO). Obecnie trwają prace by jak najszybciej zapewnić obsługę przesyłek z EPO na obszarze 100 proc. kodów adresowych" - czytamy w komunikacie.
Aplikacja "Mobilny Listonosz" będzie wykorzystywana nie tylko na potrzeby obsługi korespondencji sądów, ale w niedalekiej przyszłości stanie się platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej.
"Aplikacja dostępna na tabletach i smartfonach otwiera przed Pocztą możliwość zdalnego świadczenia zupełnie nowych jakościowo usług i znacząco zwiększa jej konkurencyjność na krajowym rynku pocztowo-kurierskim. Zastosowanie aplikacji 'Mobilny Listonosz' w Poczcie Polskiej to przykład podążania za międzynarodowymi trendami w branży logistycznej - obecnie różne modele mobilnej obsługi klientów są wykorzystywane przez największe europejskie firmy pocztowe" - czytamy dalej.
Poczta Polska jest w stanie zapewnić zintegrowany wielokanałowy dostęp do e-usług dla 100 proc. mieszkańców kraju, podsumowano w informacji.
Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca 2015 r. swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.
Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100 proc. powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom, do której należą m.in. T-Mobile i T-Systems.