W I kwartale 2017 r. mają ruszyć prace związane z modernizacją linii kolejowej między Radomiem a Warką. Obecnie prowadzone jest postępowanie przetargowe, do którego zgłosiło się 11 konsorcjów z Europy i Chin.
Przebudowa linii kolejowej między Radomiem a Warką jest elementem dużej inwestycji, jaką prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe na liczącym około 100 km odcinku trasy kolejowej z Warszawy do Radomia.
Postępowanie przetargowe dotyczące odcinka Radom - Warka jest dwuetapowe. Jak poinformował PAP rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe Mirosław Siemieniec, do pierwszego etapu zgłosiło się 11 konsorcjów. Tworzą je firmy z Polski, Chin, Hiszpanii, Włoch, Austrii, Niemiec, Portugalii, Szwajcarii, Francji, Czech i Węgier.
Obecnie trwają prace komisji przetargowej. Do drugiego etapu zakwalifikowani zostaną oferenci, którzy uzyskają największą ilość punktów. Aby ubiegać się o zamówienie, będą musieli w II etapie złożyć ofertę wraz z jej ceną.
- Podpisanie umowy i rozpoczęcie robót planowane jest w I kwartale 2017 r. Zakończenia prac spodziewamy się w 2020 r. - powiedział PAP Siemieniec.
Modernizacja liczącej ok. 100 km linii kolejowej z Warszawy do Radomia podzielona jest na etapy. Obecnie trwa przebudowa 27-kilometrowego odcinka linii kolejowej z Warszawy Okęcie do Czachówka. Roboty na tym fragmencie trasy mają zakończyć się w II kwartale 2017 r. Z kolei postępowanie przetargowe na modernizację odcinka Czachówek - Warka jest na etapie oceny wniosków przez komisję przetargową.
Efektem przebudowy linii kolejowej nr 8 ma być zwiększenie prędkości pociągów do 160 km na godzinę. Po zakończeniu wszystkich prac podróż najszybszym pociągiem między Radomiem a Warszawą zajmie około 70 minut. Przewidywany koszt przebudowy całej linii to przeszło 2 mld złotych.