Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Most średnicowy w Warszawie wyremontowany. Pociągi wrócą na dniach

0
Podziel się:

Po linii podmiejskiej mostu jeżdżą pociągi Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej, obsługujące ruch aglomeracyjny. To właśnie te składy w poniedziałek 2 września powrócą na most.

Most średnicowy w Warszawie wyremontowany. Pociągi wrócą na dniach
(Stanislaw Kowalczuk/East News)

Kończy się remont części warszawskiego mostu średnicowego. Od 2 września, po dwóch miesiącach przerwy, na most powrócą pociągi podmiejskie. Następny etap remontu zacznie się za rok, ale kolejarze zapewniają, że będzie on mniej uciążliwy.

Tzw. podmiejska część mostu została zamknięta pod koniec czerwca. Otwarte były natomiast tory linii dalekobieżnej, z której korzystają pociągi międzywojewódzkie. Po linii podmiejskiej jeżdżą natomiast pociągi Kolei Mazowieckich i Szybkiej Kolei Miejskiej, obsługujące ruch aglomeracyjny. To właśnie te składy w poniedziałek 2 września powrócą na most.

- _ Ten remont był konieczny. Poprzednie prace na moście o takiej skali były prowadzone w latach 90. To jest główna arteria komunikacyjna stolicy, główny ciąg komunikacji kolejowej Warszawy, z którego korzysta codziennie kilkaset tysięcy pasażerów. Te prace można wykonać więc jedynie w czasie, kiedy te utrudnienia spowodowane pracami są najmniejsze. To jest też okazja dla przewoźników, bo wykorzystują ten czas na przeglądy taboru _ - powiedział rzecznik PKP PLK Robert Kuczyński.

Wyjaśnił, że podczas remontu zostały wymienione elementy konstrukcyjne i nawierzchni kolejowej, w tym ponad 3 kilometry szyn i ponad 2 tys. elementów stalowych, tzw. mostownic. - _ Efekt prac to wydłużenie żywotności mostu średnicowego i przede wszystkim podniesienie dopuszczalnej prędkości pociągów z ok. 40 km/godz. do 60 km/godz. _ - dodał.

Kolejarze za rok chcą wyremontować przebiegającą przez most linię dalekobieżną. - _ Organizacja ruchu podczas tych prac będzie już inna niż teraz, bo będziemy prowadzić prace po jednym torze. Po drugim pociągi będą mogły jeździć _ - zapowiedział rzecznik.

Łączny koszt obu etapów remontu to 9 mln zł. Most średnicowy ma pięć przęseł i 470 metrów długości. Linia średnicowa między dworcami Wschodnim a Zachodnim jest najbardziej obciążoną linią kolejową w Polsce; codziennie przejeżdża po niej około 800 pociągów.

Czytaj więcej w Money.pl
Wiadomo, kto wybuduje nowoczesne pociągi dla PKP Intercity Wartość inwestycji to ponad 1,5 miliarda złotych.
Trwają testy polskiego Pendolino Pierwszy polski pociąg Pendolino czeka teraz seria sprawdzianów, które pokażą, czy może bezpiecznie wozić pasażerów. Będą miały miejsce na specjalnym torze niedaleko Wrocławia.
Zmiany na kolei. Już od początku września Od drugiego września wejdzie w życie zaktualizowany rozkład jazdy Kolei Śląskich. Zmiany są skutkiem prac remontowo-modernizacyjnych.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)