Blisko 15 proc. przychodów małe i średnie przedsiębiorstwa przeznaczają na wdrażanie nowych technologii – wynika z raportu Smart Industry Polska 2018. Dotyczą one ogólnie informatyzacji i automatyzacji procesów produkcyjnych.
Polskie przedsiębiorstwa przemysłowe z sektora MŚP inwestowały i wciąż zamierzają dalej inwestować w rozwój technologiczny – pokazują badania Smart Industry Polska 2018.
Większość z firm podnosiła już kompetencje pracowników wprowadzając szkolenia, a znaczna większość planuje podjąć takie działania w przyszłości. Nowe technologie cyfrowe zwiększają bowiem konkurencyjności firm tak w sektorze produkcyjnym jak i usługowym.
Poza tym innowacje mają poprawić jakość ich produktów i usług, zwiększyć wydajność pracy i obniżyć koszty – podaje portal Industry 4.0. Dla 70 proc. badanych to również szansa zdobycia nowych rynków zbytu.
Jak wynika z badań, od państwa nasi przedsiębiorcy oczekują przede wszystkim zmniejszania barier biurokratycznych, dalej zachęt podatkowych, a także dostosowania kształconych przez szkoły i uczelnie kadr technicznych do potrzeb współczesnego przemysłu.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl