Porównując dane z roku 2015 z rokiem poprzednim można zauważyć wzrost wartości rynku wynoszący 6,5 proc. Największą dynamikę wzrostu rok do roku zanotowały kosmetyki do pielęgnacji ciała - 9,6 proc., środki czystości - 8,7 proc. oraz produkty do prania - 7,0 proc.
Według raportu jest to rynek podlegający ciągłym przemianom, a konkurencja na nim zaostrza się. Do walki o klienta włączyły się dyskonty. Rośnie również znaczenie internetu. Ponadto klienci są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i oczekują dobrych jakościowo produktów w przystępnych cenach.
Pod względem wartości sprzedaży za rok 2015 można zauważyć, że ponad połowa tego rynku koncentruje się w trzech głównych grupach. Są to kosmetyki do pielęgnacji ciała (29,6 proc. udziału w rynku), produkty higieniczne (17,0 proc.) oraz środki czystości (12,4 proc.). Na końcu tej statystyki są natomiast kosmetyki do golenia z 4-proc. udziałem.