Ikea, Lidl, LPP i Jeronimo Martins, czyli właściciel sieci Biedronka, to "najbardziej pożądani pracodawcy" w segmencie handlu detalicznego - wynika z badania firmy Antal. W branży internetu, nowych mediów i e-commerce triumfuje Amazon.
W ósmej edycji rankingu firmy Antal najbardziej pożądanych pracodawców wzięło udział 4,1 tys. specjalistów i menedżerów z całego kraju, którzy wyłonili 67 laureatów w 15 branżach.
Eksperci Antal zwracają uwagę, że w tegorocznym rankingu większe znaczenie miało kryterium stabilności zatrudnienia i wysokość wynagrodzenia, a zmalała waga możliwości szkolenia i innowacyjności marki.
Warto podkreślić, że osoby biorące udział w badaniu nie wskazują pracodawców spośród podanych przez ankieterów, lecz wymieniają ich spontanicznie, bez sugestii. To jednak może jednak premiować najbardziej rozpoznawalne marki.
Jak czytamy w branżowym portalu dlahanlu.pl, trzy najważniejsze cechy pożądanego pracodawcy, jakie wymienili respondenci, to wielkość i prestiż firmy, styl zarządzania i kultura organizacyjna oraz wysokość wynagrodzenia. Według ekspertów Antal zwiększenie znaczenia kwestii finansowych może wynikać z rosnącej świadomości kandydatów na temat wynagrodzeń oraz coraz większej presji płacowej.
- Zmieniają się potrzeby kandydatów, ale nie powinna zmieniać się strategia firmy - mówi Małgorzata Pukropek, menedżer HR Consulting w Antal. - Pracodawcy, którzy próbują budować swoją przewagę np. oferując niestandardowo wysokie zarobki kosztem złej atmosfery w pracy lub braku równowagi między życiem zawodowym a prywatnym, nie będą w oczach pracowników atrakcyjni - ocenia.
Jak podkreśla firma Antal w komunikacie, respondenci zapytani o źródła pozyskiwania wiedzy na temat pracodawców, coraz częściej zaznaczają odpowiedź: "pracuję w tej firmie". "Obecny pracodawca jest jednocześnie tym najbardziej pożądanym wśród pracowników, którzy nie tylko mają chęć pozostania w swojej organizacji, ale również promują swoje firmy w mediach społecznościowych i w rozmowach z kolegami po fachu" - czytamy.
Zwycięzca w kategorii internet, nowe media i e-comerce - Amazon - nie ma dobrej prasy w Polsce. Od początku obecności firmy w kraju padają zarzuty o nieludzkie warunki pracy i absurdalnie niskie - w zestawieniu z nimi - zarobki. W firmę uderzyła dodatkowo opinia Jarosława Łuckiego, biegłego sądowego. "Praca w Amazonie nie jest dostosowana do możliwości fizycznych i psychicznych człowieka i pracownika" – uznał w ekspertyzie dla sądu. Informowaliśmy o tym w money.pl.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl