419 mln użytkowników programów blokujących reklamy na mobilnych wersjach stron www to 22 proc. wszystkich posiadaczy smartfonów na całym świecie, których liczba wynosi 1,9 mld.
Jak podaje PageFair, w marcu br. 408 mln właścicieli smartfonów aktywnie korzystało z przeglądarek mobilnych z domyślnie włączonym blokowaniem reklam. W tej liczbie znalazło się m.in. 159 mln Chińczyków, 122 mln Hindusów, 38 mln Indonezyjczyków i 14 mln mieszkańców Europy i Ameryki Północnej.
Dodatkowo autorzy raportu donoszą, że od września 2014 r. z internetowych sklepów z aplikacjami mobilnymi, obsługujących użytkowników w Europie i Ameryce Północnej, pobrano 4,9 mln aplikacji blokujących treści reklamowe na mobilnych stronach www i w innych aplikacjach.
Niechęć użytkowników smartfonów do reklam słono kosztuje największych internetowych graczy, takich jak Facebook czy Google, a także popularne portale horyzontalne i samych reklamodawców. Oszacowana przez PageFair i Adobe łączna skala tych strat za 2015 r. to ok. 22 mld USD.