Planowany terminal lotniczy w pekińskiej dzielnicy Daxing do 2040 r. ma osiągnąć przepustowość 100 mln pasażerów rocznie - informuje "The Beijing Times".
Inwestor podał szczegóły dotyczące harmonogramu budowy największego na świecie terminalu pasażerskiego, który powstaje w dzielnicy Daxing w Pekinie. Jak donosi "The Beijing Times", realizacja inwestycji została podzielona na dwa etapy.
W ramach pierwszego etapu do 2019 r. (faza pierwsza) mają powstać cztery pasy startowe; do tego też czasu terminal ma osiągnąć przepustowość 45 mln pasażerów rocznie. W drugiej fazie etapu pierwszego, która zakończy się w 2025 r., przepustowość lotniska zostanie zwiększona do 72 mln pasażerów rocznie dzięki dodaniu kolejnego pasa startowego.
Drugi i końcowy etap budowy terminalu zakończy się w 2040 r. Począwszy od tego roku, łącznie z siedmiu pasów startowych w podniebną podróż będzie wyruszać w ciągu roku 100 mln pasażerów.
W Daxing znajdzie się również miejsce dla terminalu cargo, z którego w ciągu roku odprawiane będzie 4 mln ton frachtu.
Terminal - który nawiązuje swoim kształtem do Feniksa, mitycznego ptaka z chińskich podań - zaprojektowała słynna brytyjska architekt Zaha Hadid. Całkowita powierzchnia lotniska w Daxing wynosić będzie 54 km2.
Obecnie największym pasażerskim terminalem świata może pochwalić się port lotniczy Los Angeles International Airport (LAX). Jego przepustowość wynosi 96 mln pasażerów rocznie.
Zobacz także: Polska flota handlowa to liliput przy flocie handlowej Grecji #dziejesiewbiznesie