Markery RGB firmy Mactronic, to niewielkie urządzenia służące lokalizacji żołnierzy na polu walki. Sprzęt wybierany jest głównie przez wojskowe pododdziały do zadań specjalnych. Zapobiega wystąpieniu "friendly fire", czyli omyłkowemu ostrzelaniu sojusznika. Emitują standardowe kolory: czerwony, zielony, niebieski i biały, ale także widoczną w noktowizji podczerwień.
- To niezwykle ważne w przypadku pododdziałów specjalnych, które około 70 proc. swojej pracy wykonują wykorzystując naturalne wsparcie, jakim jest osłona nocy - powiedział cytowany w komunikacie firmy Andrzej Wojtusik, starszy chorąży sztabowy rezerwy, były komendant Szkoły Podoficerskiej Wojsk Lądowych i pomocnik Dowódcy Wojsk Lądowych ds. podoficerów.
Wrocławskie markery mają różne możliwości mocowania - mogą być umieszczone na hełmach, mundurach, a nawet broni żołnierza dzięki specjalnie zaprojektowanym uchwytom i rzepom.
Nie jest to jedyna polska spółka, która dostarcza swoje rozwiązania na rzecz Sojuszu. Asseco Poland o czym pisaliśmy w WP money opracowała pod koniec roku dla jednej z agencji NATO strategię przeniesienia systemów IT. Dzięki niej będzie możliwe unowocześnienie technologii informatycznych z jakich korzysta Pakt.
NATO posiada kilka systemów, których interfejs graficzny jest oparty na technologii zwanej Silverlight. W perspektywie kliku lat przestanie ona być wspierana przez swojego producenta. Będzie po prostu przestarzała. Już teraz, niektórzy dostawcy rozwiązań opartych na Silverlight wycofują swoje wsparcie dla tych produktów. Widać to m.in. po zwykłych przeglądarkach internetowych takich jak Chrome czy Microsoft Edge.
Asseco opracowało strategię migracji systemów IT z rozwiązania opartego na Silverlight na nowoczesne technologie, bazujące na HTML5, CSS oraz JavaScript. Opisuje ona szczegółowe procedury i potencjalne problemy, które mogą wystąpić w trakcie jej przeprowadzania.