Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Newag szykuje następcę pociągu Impuls. "To będzie hit na rynku"

52
Podziel się:

Według prezesa Newagu portfel zamówień na Impulsy opiewa obecnie na kilkadziesiąt sztuk: w trakcie realizacji są kontrakty na 5-członową wersję dla woj. dolnośląskiego, 3- i 4-członową wersję dla woj. zachodniopomorskiego.

Newag szykuje następcę pociągu Impuls. "To będzie hit na rynku"
(mat. producenta)

Nowosądecka firma Newag SA wyprodukowała setny pociąg elektryczny Impuls, który w piątek wyjechał na tory w barwach samorządowego przewoźnika Koleje Małopolskie. Pociąg, który jest flagowym produktem firmy, w przyszłym roku doczeka się następcy.

- Ten setny wyprodukowany Impuls świadczy o tym, że pociąg dobrze się sprawdził na rynku, że pasażerowie i nasi klienci są z niego zadowoleni - powiedział prezes Newagu Zbigniew Konieczek. Dodał, że atutem tego pojazdu jest jego bezawaryjność - wynosząca 99 proc.

Jak zaznaczył, pojazdy te wykorzystywane są obecnie przez przewoźników w 11 województwach w Polsce. Pięć Impulsów zostało też wyprodukowanych na zamówienie włoskiego przewoźnika Ferrovie del Sud Est e Servizi Automobilistici (FSE) z siedzibą w Bari. Na włoskie tory wyjadą one po zakończeniu trwających obecnie testów homologacyjnych.

Według prezesa Newagu portfel zamówień na Impulsy opiewa obecnie na kilkadziesiąt sztuk: w trakcie realizacji są kontrakty na 5-członową wersję dla woj. dolnośląskiego, 3- i 4-członową wersję dla woj. zachodniopomorskiego, a także kontrakt dla Przewozów Regionalnych. W przyszłym tygodniu spółka podpisze umowę na dostawę pociągów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA).

- Oprócz tego rozmawiamy o opcji dokupu kolejnych 10 pociągów przez przewoźnika z Bari, a w maju będziemy gotowi do przeprowadzenia audytu Deutsche Bahn. Po tym audycie, mam nadzieję, że wypadnie on pozytywnie, będziemy gotowi zmierzyć się z bardzo trudnym, niemieckim rynkiem - zapowiedział Konieczek.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna będzie pierwszym przewoźnikiem, który otrzyma pociągi nowej generacji Impuls II - jego premiera zapowiadana jest na przyszły rok. - Zdobyte doświadczenia na pierwszym, drugim, dziesiątym, dwudziestym pojeździe pozwalały nam na to, aby był on cały ulepszany. W tej chwili doszliśmy już do wniosku, że pora zastanowić się nad Impulsem II - zapowiedział szef Newagu.

Zdradził jedynie, że prace nad nowym pojazdem już się rozpoczęły - na tory wyjedzie on w przyszłym roku. Konstrukcja pojazdu będzie oparta na poprzedniku, ale zyska on wiele "nowoczesnych rozwiązań ułatwiających życie i przewoźnikom i pasażerom". - To będzie hit na rynku i wielka niespodzianka - zaznaczył Konieczek.

Jak podkreślił prezes, Impulsy są podstawowym biznesem Newagu; w tym roku dadzą one spółce 70-75 proc. wszystkich przychodów. Pociąg - podkreślił Konieczek - w 75 proc. korzysta z polskich komponentów, w tym całego układu elektroenergetycznego, który stanowi jego "serce".

Pierwsze Elektryczne Zespoły Trakcyjne (EZT) Impuls zostały wyprodukowane przez Newag w 2008 r. na zamówienie Szybkiej Kolei Miejskiej (SKM) - wciąż jeżdżą po torach. Obecnie nowosądecka firma wytwarza te pociągi w pięciu odmianach, składających się z od dwóch do sześciu członów.

Niskopodłogowe pojazdy z jednoprzestrzennym wnętrzem wyposażone są m.in. w pełny monitoring, klimatyzację, system informacji pasażerskiej. Wnętrze zostało przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Prędkość eksploatacyjna Impulsów wynosi 160 km/h.

Do pociągu tego typu należy rekord prędkości pojazdu szynowego skonstruowanego i wyprodukowanego w Polsce - wynosi on 226 km/h. Rekord został ustanowiony w 2015 r. na Centralnej Magistrali Kolejowej.

gospodarka
przemysł
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(52)
WYRÓŻNIONE
eryk
8 lat temu
I po uj nam było przepłacać za wolnolino jak mamy swoje dobre?2xtańsze
KD
8 lat temu
Impulsy są super, ciche, wygodne, szybkie, a do tego nie ma z nimi problemów (opóźnień). Jako pasażer jestem bardzo zadowolony.
aaa
8 lat temu
niektórzy brną naiwnie w słuszność kupna pedałolina, żeby nie wyjść na frajerów
NAJNOWSZE KOMENTARZE (52)
Kujawiak
8 lat temu
Rośnie konkurencja dla bydgoskiej PESA. Całkiem niezły pociąg.
sieciowiec76
8 lat temu
Panie pismak, na CMK Impuls osiągnął 201,4 km/h, a potem go poprawił na trasie do Legnicy osiągając 211,6km/h. Nie wprowadzaj pan ludzi w błąd. Ufo.
pasażerka
8 lat temu
Gdzie jest punktualność na kolei, trochę mrozów i 50 min. opóźnienia ,żaden super pociąg nie pomoże jak ludzie pracę olewają.
ja
8 lat temu
A dobrze chłopaki wymierzyli - zmieści się pod wiadukty ?!
zenek
8 lat temu
superpociag... predkosc rozwijana przed wojna przez lux torpede opakowana w niczym nie wyrozniajacy sie design... ale w naszym kraju taki niczym nie wyrozniajacy sie produkt, ktory po prosu robi to do czego zostal zaprojektowany czyli jezdzi i wozi pasazaerow zasluguj na miano supe pociagu...
...
Następna strona