Jak informuje „Dziennik Gazeta Prawna”, do zakończenia sprzedaży firmy przez Solange i Krzysztofa Olszewskich droga jeszcze daleka. Żaden potencjalny oferent nie przeprowadził jeszcze szczegółowego due dilligence spółki, tj. niezbędnego działania przed złożeniem oferty wiążącej.
A wśród potencjalnych kupców dominują ci z obcym kapitałem. Wśród zainteresowanych mają być Chińczycy z BYD oraz Turcy z Anadolu Isuzu i Otokaru. W grze jest także państwowy podmiot, czyli Polski Fundusz Rozwoju. Solaris jest dla niego łakomym kąskiem, ponieważ rząd stawia na elektromobilność. Firma z Wielkopolski ma w tej dziedzinie cenne doświadczenia ze względu na produkcję m.in. elektrycznych autobusów. Solaris Urbino 12 electric zdobył choćby tytuł najlepszego autobusu elektrycznego w Europie.
Jednak całkowite przejęcie Solarisa przez PFR jest mało prawdopodobne. Nie chcą oni sytuacji, w której dochodzi do nacjonalizacji prywatnej firmy. W związku z tym PFR interesuje pakiet mniejszościowy, a konkretnie 25 proc. udziałów, co z kolei jest nie na rękę Olszewskich.
Czytaj też: *"To decyzja mojej mamy, nie moja". Solaris wystawiony na sprzedaż, choć syn chce go przejąć *
Jak twierdzi informator „Dziennika Gazety Prawnej”, zapytania wszystkich zainteresowanych wahają się od 0,9 do 1 mld zł. Firma w 2017 sprzedała blisko 1400 pojazdów i miała 1,85 mld zł przychodów.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl