Globalna sprzedaż Starbucks wzrosła w II kwartale roku fiskalnego o 6 procent, a to dużo poniżej prognozowanych przez analityków 6,7 proc.
W USA, na rodzimym rynku, sprzedaż Starbucks wzrosła w II kwartale o 7,0 procent, ale i tu ekonomiści oczekiwali czegoś więcej - wzrostu sprzedaży o 7,4 proc.
W Azji sprzedaż wzrosła o 3 proc. wobec oczekiwanych 4,6 proc., a w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce wzrosła jedynie o 1 proc., gdy tymczasem spodziewano się ponad 3-krotnie większego wzrostu.
Największa na świecie sieć kawiarni nie sprostała też oczekiwaniom rynkowym jeśli chodzi o kwartalne przychody - wyniosły one w II kw. roku fiskalnego 4,99 miliarda dolarów wobec prognozowanych 5,03 miliarda USD.
Lepiej jest u Starbucks z zyskiem - kwartalny zysk wyniósł w trzech pierwszych miesiącach tego roku 575 milionów dolarów, o 16 procent więcej niż notowane w I kw. 2015 r. 494 milionów dolarów.
Sieć Starbucks została założona w marcu 1971 w Seattle. Zatrudnia obecnie 238 tys. osób.