Szef zakładu przemysłowego, w którym istnieje duże ryzyko awarii, musi co najmniej raz na pięć lat informować społeczeństwo o sposobie postępowania w przypadku jej wystąpienia - zdecydował Sejm.
Zmiany w ustawach Prawo ochrony środowiska oraz o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym polegają na dostosowaniu polskiego prawa do unijnego. Jeden z nowych przepisów zakłada, że informacje o potencjalnych zagrożeniach zakład może udostępnić na swojej stronie internetowej, ogłosić w swojej siedzibie lub też może poinformować o tym gminę, na której terenie się znajduje.
W przypadku planowanej budowy zakładów o zwiększonym ryzyku wystąpienia awarii, przepisy nakładają na wójta, burmistrza lub prezydenta miasta obowiązek zasięgnięcia w tej sprawie opinii właściwego organu Państwowej Straży Pożarnej i Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska. Taka opinia musi być także uzyskana w przypadku np. modernizacji zakładu. Chodzi m.in. o zakłady chemiczne, azotowe, rafinerie itp.
Wprowadzona została ponadto definicja _ składowania substancji niebezpiecznych _, przez którą rozumie się substancje niebezpieczne, pozostające pod nadzorem zakładu lub przechowywane na jego terenie.