Telepizza po 26 latach wycofuje się z polskiego rynku, by skupić się na budowaniu sieci franczyzowej Pizzy Hut - donosi hiszpańska prasa ekonomiczna. Polski oddział hiszpańskiej firmy zaprzecza jednak tym doniesieniom.
Aktualizacja 10:59
Informację o wycofaniu się Telepizzy z Polski podał serwis dlahandlu.pl, powołując się na doniesienia hiszpańskiego portalu eleconomista.es.
Hiszpanie mieli zdecydować się na pozbycie 138 lokali w Polsce oraz we Francji, Wielkiej Brytanii, na Malcie, w Maroku, Czechach i Angoli. Teraz firma ma skupić się na rynkach, na których podpisała umowę z Pizzą Hut i będzie działać jako jej główny franczyzobiorca. W Europie chodzi o Hiszpanię, Portugalię i Szwajcarię.
Polski oddział firmy zaprzecza, że zamierza zamknąć lokale w Polsce. - Telepizza zaprzecza, że planuje zamknąć swoje sklepy w Polsce - pisze w mailu do money.pl dział marketingu Telepizza Poland.
Jak napisał eleconomista.es, Telepizza chce skoncentrować się na realizacji umowy z Pizzą Hut. Umowa z Amerykanami stanowi, że Hiszpanie muszą otworzyć co najmniej 2550 lokali na całym świecie w ciągu najbliższych 20 lat. Tylko w ciągu trzech pierwszych lat obowiązywania umowy Telepizza musi otworzyć 250 nowych lokali.
Telepizza powstała w Hiszpanii, a pierwszy lokal tej firmy został otwarty w 1988 roku w Madrycie. Na całym świecie ma obecnie 1607 pizzerii. Najwięcej w Hiszpanii, bo aż 708. Na drugim miejscu jest Chile z 160 lokalami, a Polska na trzecim.
Na polski firma rynek weszła już w 1992 roku, a pierwszy lokal powstał w Warszawie przy ulicy Prostej. Od 2001 roku Telepizza działa w Polsce w systemie franczyzowym.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl