Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Nielegalny Orange?

0
Podziel się:

Czy PTK Centertel naruszył prawo zmieniając markę Idea na Orange? Sprawę na wniosek zastępcy przewodniczącego klubu parlamentarnego PiS Krzysztofa Tchórzewskiego bada Warszawska Prokuratura Okręgowa. Tymczasem Centertel jest przekonany o słuszności decyzji o rebrandingu i zaskoczony rozpoczęciem śledztwa.

Nielegalny Orange?

Czy PTK Centertel naruszył prawo zmieniając markę Idea na Orange? Sprawę na wniosek zastępcy przewodniczącego klubu parlamentarnego PiS Krzysztofa Tchórzewskiego bada Warszawska Prokuratura Okręgowa. Tymczasem Centertel jest przekonany o słuszności decyzji o rebrandingu i zaskoczony rozpoczęciem śledztwa.

„Jest prowadzone śledztwo w sprawie działania na szkodę spółki. Prokuratura chce sprawdzić, czy rzeczywiście można mówić o takim działaniu.Prokuratura prowadzi śledztwo w sprawie działania na szkodę spółki Wniosek o wszczęcie takiego postępowania złożył Krzysztof Tchórzewski zastępca przewodniczącego klubu parlamentarnego Prawa i Sprawiedliwości” – powiedział ISB Kujawski.

„Jest to postępowanie w sprawie. Ewentualne kary mogłyby być nałożone na osoby, które podejmowały decyzje o zmianie marki” – dodał.

Zarzuty o tym, że wprowadzenie marki Orange mogło być niekorzystne dla spółki pojawiły się po publikacji raportu Centrum im. Adama Smitha. Analitycy Centrum uznali w nim, że koszty wprowadzenia nowej marki są bardzo wysokie i niewspółmierne do wątpliwych ich zdaniem korzyści z rebrandingu.

Centertel zobowiązał się do rocznej opłaty licencyjnej za korzystanie z marki Orange w wysokości 1,6% swych rocznych przychodów przez 10 lat. PodCentrum im. Adama Smitha: Koszty wprowadzenia nowej marki są bardzo wysokie i niewspółmierne do wątpliwych korzyści z rebrandingu. marką Orange spółka-matka Telekomunikacji Polskiej i Centertela - France Telecom oferuje usługi telefonii komórkowej innych swoich spółek.

Kujawski powiedział, że postępowanie zostało wszczęte 9 lutego, ale trudno określić przybliżony termin jego zakończenia.

„Centertel przekazał prokuratorowi podstawową dokumentację. Ale być może będzie chciał dodatkowych dokumentów i przesłuchania świadków, więc trudno powiedzieć, kiedy postępowanie się zakończy” – powiedział rzecznik prokuratury.

Zarząd Centertela podał na swojej stronie internetowej, że z „wielkim zaskoczeniem przyjął fakt rozpoczęcia śledztwa w sprawie umowy dotyczącej zmiany marki sieci Idea na Orange”.

„Zarząd PTK Centertel jest w pełni pewien słuszności podjętych decyzji o wprowadzeniu marki Orange do Polski. Sukces rynkowy marki i oferty Orange po 19 września 2005 r. jasno pokazują trafność podjętych decyzji wprowadzenia marki Orange do Polski. W ciągu pierwszych miesięcy po rebrandingu ofertę Orange wybrało w 2005 r. blisko 800 tys. nowych klientów, z których co drugi Polak dobrze zna markę Orange. Sukces Orange na polskim rynku zdecydował o bardzo dobrych wynikach uzyskanych przez PTK Centertel w 2005 r., na które złożyły się m.in. dwucyfrowy (14%) wzrost przychodów, rekordowy przyrost liczby klientów (2,5 mln nowych), wzrost udziału w rynku do 34%” – poinformował operator.

W ocenie Centertela, decyzja o wprowadzeniu marki Orange do Polski oraz jej zasady „były w pełni przejrzysty sposób komunikowane przez Zarząd PTK Centertel, od daty podpisania umowy w dniu 19 kwietnia 2005 r”.

„W innych krajach Unii Europejskiej (np. Dania, Francja, Holandia, Słowacja) decyzja o wprowadzeniu marki Orange była przyjmowana ze zrozumieniem i akceptacją - jako decyzja biznesowa operatora i nie spotkała się z podobnymi pomówieniami oraz śledztwem” – czytamy w komunikacie Centertela.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)