O sprawie napisał portal mensis.pl. Allegro.de miało pomagać polskim sprzedającym w dotarciu na niemiecki i europejski rynek. Jak reklamowali się właściciele strony, umożliwiało polskim sprzedającym dotarcie do 32 milionów nowych klientów.
- Decyzja ta jest konsekwencją przyjęcia przez nas strategii skupionej na rozwoju Allegro.pl, na którym musimy skoncentrować się w pełni. Dzięki naszemu wspólnemu zaangażowaniu udało nam się bardzo szybko wspólnie wystawić blisko 1,5 mln ofert na konkurencyjnym rynku niemieckim - powiedział Michał Bonarowski, rzecznik Allegro, w rozmowie z serwisem bankier.pl.
Bonarowski dodał, że ten niecały rok działalności niemieckiej wersji serwisu dał firmie wiedzę na przyszłość, jeśli kiedyś jeszcze raz stwierdzi, że warto otworzyć stronę dedykowaną klienteli z innych państw.
Allegro.pl jest największą platforma e-handlu w Europie Wschodniej. Liczba odwiedzających ją użytkowników sięga 14 mln miesięcznie. Według badania megapanel PBI/Gemius całą Grupę Allegro odwiedza miesięcznie 18 mln użytkowników.
W październiku 2016 roku Allegro zostało sprzedane za 3,25 mld dol. grupie funduszy Cinven, Permira i Mid Europa Partners. To największa transakcja internetowa w Polsce.