O zainteresowaniu sieci North Fish brytyjskim rynkiem poinformował tamtejszy portal bighospitality.co.uk. Jak podaje, polska firma znalazła rynkową niszę, którą są dania z ryb w formie fast foodu. Brytyjczycy podkreślają przy tym, że "szybko" nie znaczy w tym wypadku byle jak.
Za rybną sieciówką stoi Michał Sołowow. Według ostatniej edycji listy najbogatszych Polaków "Forbesa", znany z zamiłowania do rajdów samochodowych biznesmen może się pochwalić fortuną wartą 11,4 mld zł. To daje mu drugie miejsce w zestawieniu, zaraz za rodzeństwem Kulczyków.
W wejściu North Fisha na brytyjski rynek pomaga firma Savills. - Marka przeszła długą i imponującą drogę w Polsce i nie możemy się doczekać pomocy w jej rozwoju - mówi David Bell z Savills. Jak dodaje, na początek North Fish rozgląda się za lokalami w dużych centrach handlowych.
Firma North Food zarządzająca restauracjami zadebiutowała na polskim rynku w 2002 r. Obecnie należą do niej 42 lokale. Część z nich działa w formule North Food Plus. Oferowane są nowe, niedostępne w innych lokalizacjach gatunki ryb i owoców morza (np. halibut, sandacz czy ośmiornica).