Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Nowej Telefonii. Ze skarg konsumentów wynika, że przedstawiciele firmy mogą podawać się za dotychczasowego operatora.
Jak podaje Urząd, dokumenty, które przedstawiciele Nowej Telefonii dają do podpisania, mają dotyczyć zmiany warunków umowy z dotychczasowym operatorem, a tak naprawdę są to nowe umowy z Nową Telefonią, za sprawą których klienci zmieniają dostawcę usług właśnie na Nową Telefonię.
To nie pierwsza firma z branży telekomunikacyjnej, wobec której prezes UOKiK wszczął postępowanie związane z nieprawidłowościami występującymi przy zawieraniu umowy - przypomina UOKiK.
Na przykład w marcu 2018 r. za podszywanie się pod dotychczasowego dostawcę i wprowadzanie konsumentów w błąd UOKiK nałożył 1,5 mln zł kary na Twoją Telekomunikację. Ofiarą tej firmy padła m.in. matka Hanny Lis.
Z kolei latem 2017 r. UOKiK nałożył prawie 500 tys. zł kary na Telekomunikację Cyfrową.
Podobne nieuczciwe praktyki stosują też sprzedawcy prądu, np. ukarany w grudniu 2016 r. Polski Prąd i Gaz, który ma zapłacić ponad 10 mln zł.
Jeśli potwierdzi się zarzut postawiony Nowej Telefonii, prezes UOKIK może nakazać zmianę praktyki i usunięcie jej skutków oraz nałożyć karę pieniężną nawet do wysokości 10 proc. obrotu osiągniętego w poprzednim roku.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl