Idzie nowa chińska ofensywa inwestycyjna - pisze w środę "Dziennik Gazeta Prawna". 13-kilometrowy odcinek północnej obwodnicy Krakowa, czyli drogi ekspresowej S52, zbudują Chińczycy Stecol Corporation w konsorcjum z firmą Polbud Pomorze.
Dodatkowo Stecol wybuduje też 16-kilometrowy fragment drogi nr 47 z Rdzawki do Nowego Targu. Obie inwestycje są w sumie warte około dwa miliardy złotych.
To nie wszystko. Chińczycy z firmy Sinohydro chcieli wydrążyć tunel pod metro w Warszawie od bazy w Morach do ulicy Powstańców Śląskich. Przetarg przegrali, ale walczą o jego unieważnienie i ponowne rozpisanie walczą, a sprawa trafiła do UOKiK.
Chińskie firmy próbują wejść na polski rynek budowlany na znacznie większą skalę - mówi "DGP" Marcin Lewandowski z firmy Porr Polska Infrastructure.
Powoli Polacy zapominają już o niesmaku, jaki zostawili Chińczycy przed Euro 2012. Chińska firma Covec w 2012 roku przestała płacić podwykonawcom za budowę dwóch odcinków autostrady A2 z Łodzi do Warszawy i roboty stanęły. Dopiero w 2015 roku GDDKiA ściągnęła z Covec pieniądze należące się nam z tytułu kar umownych. Zaś w 2017 roku udało się dopiero odzyskać odsetki od tych kar.
Obecne przepisy mają jednak lepiej chronić interes inwestorów i chińskie firmy nie mają być już takim zagrożeniem. A jakość robót, którą oferują, jest coraz wyższa.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl