Przychody Twittera w I kwartale 2016 roku okazały się o 13 mln USD mniejsze od oczekiwanych - wyniosły 594,5 mln USD wobec prognozowanych 607,5 mln USD. Skorygowany zysk spółki wyniósł w tym okresie 15 centów na akcję wobec prognozowanych 10 centów.
Oczekiwania analityków przerosła liczba nowych użytkowników Twittera.
Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników serwisu wyniosła 310 mln, wobec oczekiwanych 308 mln, a użytkownicy korzystający z Twittera za pomocą urządzeń mobilnych stanowią 83 proc. tej liczby.
Twitter szacuje przychody w II kwartale na 590 mln - 610 mln USD, dużo poniżej prognozowanych przez analityków 678 mln USD. Po ogłoszeniu we wtorek wyników i prognozy na kolejny kwartał akcje spółki spadają o pond 13 proc.
Inwestorzy krytykują spowolnienie tempa wzrostu liczby nowych użytkowników serwisu.
W I kwartale 2013 roku liczba ta wyniosła 204 mln i w ciągu dwóch lat wzrosła do poziomu 302 mln. Od początku 2015 tempo wzrostu liczby nowych użytkowników jest wolniejsze, a w ostatnim kwartale 2015 roku liczba ta spadła po raz pierwszy w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Przychody Twittera, podobnie jak Facebooka, rosną głównie za sprawą przychodów ze sprzedaży reklam, które w I kwartale zwiększyły się o 37 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok temu i wyniosły 531 mln USD.
Podczas wtorkowej konferencji Twitter zapowiedział, że zamierza zwiększyć zyski pochodzące z serwisu streamingowego Periscope, którego jest właścicielem.