Obwodnica Marek prawdopodobnie nie zostanie oddana do użytku w terminie. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zapowiada wyciągnięcie konsekwencji wobec wykonawcy.
- Nie wyobrażam sobie, że nie będą wobec wykonawcy wyciągnięte konsekwencje zapisane w umowie - powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.
- Zasada jest taka, że jeżeli inwestor w jakiś sposób wpłynie na wydłużenie terminu realizacji inwestycji, to przez wykonawcę jest obciążony dodatkowymi kosztami. Jeżeli z drugiej strony wykonawca, z różnych powodów zawinionych przez siebie, nie realizuje w odpowiednim terminie inwestycji, musi ponieść konsekwencje - dodał minister.
O możliwości niedotrzymania kontraktowego terminu zakończenia prac na obwodnicy Marek, który określony został wcześniej na 28 października, poinformowała we wtorkowym komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
"W naszej ocenie termin kontraktowy może być mało realny do dotrzymania. Szacujemy, że prace mogą się zakończyć nawet w drugiej połowie listopada br." - napisała GDDKiA we wtorkowym komunikacie.
Jak poinformowała wtedy GDDKiA, obecnie na odcinku Marki-Kobyłka wykonywane są m.in. prace wykończeniowe na obiektach, prace związane z odwodnieniem trasy oraz układane są warstwy nawierzchni.
Natomiast na odcinku Kobyłka-Radzymin wykonywane są m.in. prace wykończeniowe na obiektach, wykończeniowe związane z układaniem nawierzchni, wykończeniowe związane z montażem barier oraz wykończeniowe związane z wykonaniem oznakowania poziomego i pionowego.
Trasa S8 Marki-Radzymin Południe przebiega przez powiat wołomiński, na terenie takich gmin jak Marki, Zielonka, Ząbki, Kobyłka oraz Radzymin. Inwestycja została podzielona na dwa odcinki: 8-kilometrowy od węzła Marki (bez węzła) do w. Kobyłka (z węzłem), gdzie wartość realizowanego kontraktu przez firmę Salini wynosi 331,6 mln zł oraz drugi, 7-kilometrowy od w. Kobyłka (bez węzła) do w. Radzymin Płd., o wartości 405,9 mln zł, budowany przez firmę Astaldi.
GDDKiA przypomniała we wtorek, że powstanie tego odcinka drogi ekspresowej ma znaczenie dla europejskich korytarzy komunikacyjnych i zostało zaliczone do bardzo ważnych zadań rządowych.
autor: Łukasz Pawłowski, PAP