W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku Uber stracił co najmniej 1,27 mld USD - wynika z ustaleń agencji Bloomberg.
Strata Ubera w I kwartale ma sięgać 520 mln USD, a w II kwartale - 750 mln USD. Słaby wynik w II kwartale ma być spowodowany przede wszystkim dopłatami do biznesu w Chinach. Firma odmówiła komentarza w tej sprawie.
Na początku sierpnia Uber poinformował, że sprzedał swój chiński biznes firmie Didi Chuxing, z którą wcześniej rywalizował o pozycję na lokalnym rynku. W ramach umowy amerykańskie przedsiębiorstwo otrzymało 18 proc. udziałów w Didi.
Popularna amerykańska aplikacja służąca do kojarzenia pasażerów z kierowcami pojawiła się w Chinach w 2013 roku. Szybko okazało się, że rynek zdominowany przez Didi jest niezwykle kosztowny. W lutym 2016 roku dyrektor generalny Ubera ogłosił, że firma traci w Chinach 1 mld USD rocznie.
Podczas gdy Uber poinformował, że w I kwartale 2016 roku udało mu się wypracować zysk w USA, z informacji Bloomberga wynika, że w II kwartale firma straciła w Stanach Zjednoczonych 100 mln USD.
Obecnie największym rywalem Ubera na amerykańskim rynku jest aplikacja Lyft.