Zakończenie budowy nowego Terminala II na warszawskim lotnisku Okęcie zostało przesunięte na połowę kwietnia 2006 roku z listopada 2005 roku, poinformowało we wtorek Przedsiębiorstwo Państwowe “Porty Lotnicze” (PPL).
„PPL zaakceptowały nowy harmonogram prac w zakresie realizacji kontraktu na rozbudowę Międzynarodowego Portu Lotniczego, budowę terminalu pasażerskiego II wraz z całą infrastrukturą” – czytamy w komunikacie Edyty Mikołajczyk, rzecznika prasowego PPL, przekazanym we wtorek.
Według komunikatu konieczność zmiany harmonogramu wynikała z faktu, że realizacja inwestycji mogła się rozpocząć dopiero po uprawomocnieniu się pozwolenia na budowę, co ze względu na wniesione protesty nastąpiło 19 marca 2004 roku.
PPL poinformowały, że decyzję o przesunięciu terminu oddania nowego terminala zarząd PPL podjął w odpowiedzi na wniosek złożony przez wykonawcę inwestycji konsorcjum budowlane Ferrovial Agroman SA, Budimex SA i Estudio Lamela SL.
Wartość kontraktu, podpisanego przez PPL w listopadzie 2002 roku, wynosi 198,8 mln USD. Natomiast porozumienie z wykonawcą PPL podpisało dopiero na początku 2004 roku ze względu m.in. na trudności w uzyskaniu pozwolenia na budowę. Ostatecznie pozwolenia uzyskano ponad pół roku później niż pierwotnie planowano.
Nowy terminal ma obsługiwać 6,5 mln pasażerów rocznie, a łącznie z obecnie funkcjonującym Terminalem I – 10 mln pasażerów.
Przedsiębiorstwo Państwowe “Porty Lotnicze” (PPL) zamierza wypracować w 2004 roku 130,0 mln zł zysku netto wobec 119,6 mln zł w 2003 roku.