Relacje na żywo z masowych protestów przeciw rządowej reformie sądownictwa nakręcają oglądalność TVN24. Stacja informacyjna bije rekordy popularności i zostawia daleko w tyle nie tylko TVP Info, ale nawet TVP2. Wyniki wszystkich stacji informacyjnych poprawiła też wizyta brytyjskiej pary książęcej.
Aktualizacja 7:45
Jak informują Wirtualnemedia.pl, między 17 a 19 lipca TVN24 zajęła czwarte miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych, ze średnim udziałem w rynku na poziomie 7,59 proc.
Piąte miejsce, ze średnim wynikiem na poziomie 6,17 proc., zajął bezpośredni konkurent TVN24 - TVP Info. Dużo gorzej wypadła TVP2, która miała 5,45 proc. udziału w rynku.
Oglądalność TVN24 rosła wraz z zaostrzaniem się kryzysu wokół reformy sądownictwa. W poniedziałek udział w rynku tej stacji informacyjnej wynosił 6,74 proc., we wtorek już 7,68 proc., a w środę podskoczył do 8,38 proc.
Wideo: * *Policja ściąga posiłki przed Sejm
Branżowy portal zwraca uwagę, że 19 lipca bardzo wysokie - bliskie własnym rekordom - wyniki dobowej oglądalności zanotowały wszystkie trzy największe stacje informacyjne - TVN24, TVP Info i Polsat News. W przypadku stacji informacyjnej Polsatu średni udział w rynku wyniósł 1,56 proc.
Oglądalność stacji informacyjnych nakręciły nie tylko wydarzenia w Sejmie w związku z kontrowersyjną ustawa o Sądzie Najwyższym, ale także wizyta brytyjskiej pary książęcej - księżnej Kate i księcia Williama z dziećmi.
Zdecydowanie największe wpływy z reklam w dniach 17-19 lipca spośród stacji informacyjnych zanotował TVN24 - 1,95 mln zł. W przypadku Polsat News wpływy reklamowe wyniosły 411 tys. zł, natomiast do kasy TVP Info, która nadaje mniej reklam, wpłynęło tylko 291 tys. zł.
O ile Polsat News został daleko w tyle za oboma bezpośrednimi konkurentami, główna stacja Zygmunta Solorza w dniach 17-19 pokonała zarówno TVN, jak i TVP1.
Średni dobory udział Polsatu w rynku wyniósł 10,46 proc., w przypadku TVN-u było to 9,36 proc., a TVP1 musiała zadowolić się wynikiem 8,58 proc.
Dane oglądalności pochodzą z Nielsen Audience Measurement i zostały udostępnione portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.