Ten wzrost można przypisać przede wszystkim młodym klientom.
W ciągu roku nastąpił gwałtowny skok w robieniu zakupów przez internet. W 2016 r. zakupy przez telefony czy tablety robiło blisko 13 proc. Polaków. Teraz jest ich ponad 20 proc., czyli wzrost przekracza 30 proc. - wynika z danych PayU dla "Rzeczpospolitej".
- To średnia dla ogółu sklepów, są serwisy, które odnotowują wyniki sporo wyższe. Dużo zależy bowiem od płatności, które sklep decyduje się zaoferować w aplikacji mobilnej - mówi "Rzeczpospolitej" Joanna-Pieńkowska-Olczak, country manager PayU w Polsce.
Jedna trzecia sprzedaży w Rossmannie przechodzi przez aplikację, a w pierwszym miesiącu po jej wypuszczeniu zainstalowana została 4 mln razy.
Wiele osób na smartfonie wyszukuje towary i umieszcza je w koszyku, a przez komputer jedynie za nie płaci. Eksperci przewidują, że w miarę upowszechniania nowych metod płatności i wzrostu zaufania do płacenia przez telefon rynek jeszcze szybciej się rozpędzi.