Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

"Opóźnienia w budowie autostrad są faktem"

0
Podziel się:

Sławomir Nowak liczy na to, że wybudowane w Polsce autostrady są zaawansowane technologicznie i będą nam służyć przez długie lata.

"Opóźnienia w budowie autostrad są faktem"
(PAP/Radek Pietruszka)

Sławomir Nowak liczy na to, że wybudowane w Polsce autostrady są zaawansowane technologicznie i będą nam służyć przez długie lata.

Gość Programu Pierwszego Polskiego Radia powtórzył, że na Euro 2012 nie dojedziemy odcinakami autostrad A1 i A4. W ocenie ministra transportu wpłynęły na to różne czynniki w tym: badania archeologiczne, zła pogoda, czy błędy wykonawców. Minister podkreślił jednocześnie, że te trasy będą zupełnie nieprzygotowane na przyjęcie samochodów nawet w przypadku uchwalenia specjalnej ustawy umożliwiającej poruszanie się po nieprzygotowanych do końca drogach.

- _ Niestety akurat na dwóch odcinkach opóźnienia są bardzo wyraźne i trzeba sobie uczciwie powiedzieć - tam przejezdności nie będzie _ - deklaruje minister transportu.

POSŁUCHAJ SŁAWOMIRA NOWAKA:

Minister Nowak zapewnił jednak, że jest szansa ukończenia odcinka A2 od Strykowa do okolic Warszawy. - _ Jest szansa, że zostanie na czas zrobiony w takim standardzie i w takim stopniu, że nie będzie zagrażał bezpieczeństwu ruchu drogowego, że będzie można zastosować ustawę o przejezdności i puścić tamtędy ruch. Czy tak się stanie? Uczciwie powiem dopiero gdzieś mniej więcej w połowie maja _ - obiecuje minister.

Minister transportu przypomniał, że według naszego prawa wszystkie autostrady powinny być płatne. Zapewnił, że na tych odcinkach, którymi zarządzać będzie państwo, administracja postara się ustalić jak jak najniższe ceny za przejazdy. Dodał także, że państwo nie ma niestety wpływu na opłaty na odcinkach koncesjonowanych.

Zaznaczył także, że ideą budowy autostrad w Polsce była ich jakość. Przypomniał, że wybrano odpowiednie technologie, które zostały specjalnie opracowane na nasz klimat, z uwzględnieniem wahań temperatur zimą i latem. Sławomir Nowak przyznał, że wszelkie pęknięcia na istniejących odcinkach są wynikiem błędów wykonawców, a nie wadliwej technologii. W związku z tym wykonawcy na własny koszt muszą przedstawić program naprawczy, a potem dokonać naprawy. Gość Polskiego Radia przypomniał również, że po zakończeniu budowy autostrady będą objęte gwarancją.

Więcej na temat autostrad w Polsce - czytaj w Money.pl
Wykryli pęknięcia na kolejnej autostradzie Na A4 widać wyraźnie szczeliny, które są podobne albo takie same, jakie stwierdzono na A1 i A2.
Nowe autostrady już są dziurawe. Skandal! Pęknięcia, które pojawiły się na A2 i A1 mają około 8 centymetrów.
Nie zdążą z budową, więc zmieniają prawo Nadzór budowlany będzie mógł zezwolić na użytkowanie drogi pomimo tego, że nie wszystkie prace budowlane lub wykończeniowe zostaną zakończone.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)