Orange Polska oraz Tokida Investments zawarły ostatecznie umowę przyrzeczoną sprzedaży 100 proc. udziałów spółki Multimedia Polska Energia. Dzięki temu Orange czterokrotnie zwiększył liczbę obsługiwanych odbiorców.
5 września własność wszystkich udziałów Multimedia Polska Energia przeszła na Orange Polska - poinformowano w komunikacie.
W lipcu Orange Polska zawarł z Tokida Investments warunkową przedwstępną umowę nabycia 100 proc. udziałów spółki Multimedia Polska Energia (Multimedia Energia). Cena nabycia udziałów miała wynieść 37 mln zł ustalonych jako wartość przedsiębiorstwa (enterprise value).
Multimedia Polska Energia prowadzi działalność w zakresie sprzedaży energii elektrycznej i gazu ziemnego do odbiorców końcowych. Na dzień podpisania umowy grupa obsługiwała około 75 tys. klientów.
Jeśli przeliczyć to przez kwotę transakcji, to otrzymujemy 493 zł na klienta.
Czy płacimy za dużo za prąd?
Transakcja jest elementem strategii Orange Polska. Firma ma zamiar rozwijać usługi dla gospodarstw domowych, komplementarne do usług telekomunikacyjnych.
Orange Polska zwiększa tym samym bazę klientów, korzystających z usługi Orange Energia do około 100 tys. Dzięki temu stanie się liderem wśród alternatywnych dystrybutorów energii.