W ostatnich latach Orlen prowadził na swoich stacjach benzynowych programy pilotażowe sklepów spożywczych z wielkimi sieciami detalicznymi. Teraz zapadła decyzja i gigant z Płocka za detal weźmie się samodzielnie. Kończy program pilotażowy z Delikatesami Centrum, doświadczenia zbierał m.in. z Tesco. Nowa marka to O!Shop.
Delikatesy Centrum są drugą w tym roku siecią, z którą PKN Orlen zakończył współpracę na swoich stacjach benzynowych. Na początku 2016 r. zamknięto projekt z Tesco.
Współpraca z Delikatesami Centrum, siecią należącą do Eurocash trwała ponad rok i Orlen zdecydował, że dłużej już nie ma potrzeby. Obejmowała dziesięć stacji benzynowych.
- Jesteśmy zadowoleni z osiągniętych w trakcie testów wyników i zebranych w tym czasie opinii klientów - podaje biuro prasowe Orlenu. "Dzięki temu projektowi PKN ORLEN poszerzył swoje kompetencje, zebrał dużo nowych doświadczeń i zyskał wiedzę, która posłuży w dalszej działalności."
Od ponad roku równolegle z projektami Tesco i Eurocash Orlen prowadził pilotażowo dziesięć własnych sklepów przy stacjach z czego pięć pod marką "Orlen", a pięć z nazwą "O!Shop". Tę drugą nazwę ma przyjąć cała nowa sieć.
Nazwa sklepu jest na tyle uniwersalna, że można ją użyć nie tylko na krajowych stacjach, ale i zagranicznych. Łącznie Orlen na koniec czerwca dysponował siecią 2690 stacji benzynowych, z czego 1752 w Polsce, 574 w Niemczech pod marką Star, 342 w Czechach i 25 na rynku litewskim.
PKN Orlen zapewnia, że zlokalizowane na stacjach sklepy O!Shop nadal są w fazie testów, a "nowa formuła sklepu, zoptymalizowana półka i oferta spotyka się z dużym zainteresowaniem wśród klientów." Koncept O!Shop Orlen będzie przy tym rozwijać we własnym zakresie, tj. z własną obsługą logistyczną, pozyskiwaniem towarów itd.
W placówkach O!Shop, oprócz oferty zwykłego sklepu będzie można w strefie jedzenia kupić świeże kanapki przygotowywane na miejscu, według własnej kompozycji, spożyć ciepłe przekąski i napoje czy świeżo wyciskane soki.
PKN Orlen/materiały prasowe