Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Materiał partnera
|

Paczka w kilka godzin. Nowa usługa dla e-sklepów

18
Podziel się:

To może być najszybszy sposób dostarczania przesyłek ze sklepów internetowych do klientów. DPD Polska testuje - i to z powodzeniem - nowy sposób dostarczania paczek, by do zainteresowanych docierały one jeszcze tego samego dnia.

Paczka w kilka godzin. Nowa usługa dla e-sklepów

To może być najszybszy sposób dostarczania przesyłek ze sklepów internetowych do klientów. DPD Polska testuje - i to z powodzeniem - nowy sposób dostarczania paczek, by do zainteresowanych docierały one jeszcze tego samego dnia.

Ponad połowa internautów robi zakupy w sieci. Powód? Zakupy są nieskomplikowane (49 proc.) i bezpieczne (26 proc. ) – wynika z najnowszego badania „E-commerce w Polsce 2018” Gemiusa wśród polskich internautów.

Jak wyjaśnia firma badawcza, tym co najbardziej motywuje nas do e-zakupów to całodobowa dostępność sklepów – taką odpowiedź w raporcie Gemius wskazało aż 87 proc. badanych. Także niższe niż w tradycyjnym handlu ceny i większy wybór to kusząca perspektywa by zamiast w galerii weekend spędzić przed komputerem. Co może nas skutecznie do zakupów internetowych zniechęcać?

Czas dostawy. W najlepszym wypadku kurier dotrze do klienta z przesyłką następnego dnia. I choć wydaje się, że to krótko, wiele osób tylko z tego powodu wybiera tradycyjny sklep.

Problem chce rozwiązać firma DPD Polska, która uruchomiła nowe usługi dla biznesu

DPD Today – dostawa tego samego dnia

DPD Today to usługa idealna dla e-sklepów. Nadawcy mogą wysłać przesyłki w wyznaczonych punktach DPD Pickup. Zostaną one doręczone do adresatów jeszcze tego samego dnia.

Usługa obecnie dostępna jest na terenie Warszawy, jednak będzie można z niej skorzystać niebawem także w innych miastach. Klient za przesyłkę może zapłacić kartą lub BLIKiem u kuriera. W ramach DPD Today można zrealizować również wysyłkę z dokumentami zwrotnymi.

– Konsumenci chcą otrzymać swoje zamówienia jak najszybciej, a DPD Today otwiera nowe możliwości przed e-sklepami. Już po pierwszych tygodniach od uruchomienia usługi widzimy, że zwiększa ona konkurencyjność sklepów internetowych, gdyż odbiorcy otrzymują swoje zamówienia dosłownie w ciągu kilku godzin – mówi Łukasz Zembowicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu DPD Polska.

Dostawy nocne bez angażowania pracowników

Druga z nowych usług DPD Polska ma natomiast pomóc firmom prowadzącym sklepy stacjonarne. Polega na dostawie towaru do sklepu przez autoryzowanego kuriera w godzinach nocnych (22.00 – 6.00). Jego zadaniem jest rozładowanie zamówienia w magazynie w sposób ustalony wcześniej ze sklepem. Tym samym dostawy towaru odbywają się poza godzinami pracy sklepu i nie angażują personelu.

– Pomysł na tę usługę powstał w wyniku obserwacji trendów panujących wśród sieci odzieżowych. Ich logistyka polega na regularnych nocnych dostawach partii towaru z centralnego magazynu do placówek. Przeniesienie tego modelu dostaw do sklepów innych branż pozwala znacznie usprawnić procesy logistyczne. Towar trafia do magazynu sklepu jeszcze przed otwarciem, tak więc pracownicy mogą szybciej przygotować salon do rozpoczęcia sprzedaży – dodaje Łukasz Zembowicz.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(18)
WYRÓŻNIONE
lkj
6 lat temu
Nic nie przebije pocztex48, od nadania paczki do dostarczenia, minęło 9 dni roboczych... Szybciej i taniej byłoby listem poleconym ekonomicznym...
brzdac
6 lat temu
Do Krzysztof Suwart dlaczego zawsze wystawiacie foto kuriera z eleganckimi kartonami , przejedź się chłopie do pierwszego oddziału lub na sortownie obojętnie której firmy kurierskiej i zobacz ile znajdziesz takich paczek w nadaniu hahahaha
Jbl
6 lat temu
Smieszne. Zamowilem przesyłkie z Warszawy do Wroclawia. Zamowienie w poniedziałek,odebranie paczki ze sklepu przez kuriera we wtorek o 14, o 16 zostaje zarejestrowana w magazynie w warszawie. Teoretycznie powinna zostac wyslana w nocy do Wroclawia i w srode paczka była by u mnie. Ale nie. Paczka opuszcza warszawe w nocy ze srody na czwartek. Jednym slowem paczka przelezala cały dzien w warszawie. A DPD chwali sie ze dostarcza paczka na nastepny dzien od nadania.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (18)
Rolnik
6 lat temu
Zobaczcie tylko jak Nas rząd oszukał mówiąc o emigrantach. Brak słów.
Były klient
6 lat temu
DPD to niepoważna firma - ostatnio po cichu naliczyli dla większości klientów dopłaty po 8zl - bo mogą - klienci dowiedzieli się o tym z faktur - bez możliwości reklamacji. Początek końca
Klient biznes...
6 lat temu
DPD ma problemy finansowe - ostatnio dla większości klientów doliczali 8zl dopłaty za paczki niestandardowe (po cichu - sklepy dowiedziały się dopiero po dokladnym przeanalizowaniu faktur) kiedy te same paczki od lat jeździły normalnie. Jak DPD już okrada swoich klientów biznesowych + szuka pracowników Ukraińców = czyżby początek końca jak TBA albo Delta City? Patrzeć tylko jak zaczną się spóźniać ze zwrotem pobrań
tylko szukani...
6 lat temu
Niech przestana zostawiac paczki, gdzie popadnie. Adresat musi chodzic do sasiadow, od drzwi do drzwi i szukac swojej przesyłki. Nikt nie raczy poinformowac, gdzie jest. Szukałem kiedyś tak swojej paczki 3 dni, bo jednego z sąsiadów nie mogłem zastac w domu. Oczywiscie domysliłem sie tylko, ze paczka może byc u niego , bo DPD nie zostawiła żadnej wiadomości, gdzie jest. Ludzie, jak wy pracujecie? Przecież to nie jest darmowa usługa. Za wszystko płaci adresat i jeszcze musi szukac przesyłki. Na stronie firmy jest info, ze " przesyłka dostarczona', ale gdzie, komu? Nie ma.
Kryspin
6 lat temu
DPD to firma którą omijam w drugiej kolejności po Poczcie polskiej. Ciekawe jak chcą tego dokonać jak twraz mają problem dostaczyć przesyłką w tydzień.