To może być najszybszy sposób dostarczania przesyłek ze sklepów internetowych do klientów. DPD Polska testuje - i to z powodzeniem - nowy sposób dostarczania paczek, by do zainteresowanych docierały one jeszcze tego samego dnia.
Ponad połowa internautów robi zakupy w sieci. Powód? Zakupy są nieskomplikowane (49 proc.) i bezpieczne (26 proc. ) – wynika z najnowszego badania „E-commerce w Polsce 2018” Gemiusa wśród polskich internautów.
Jak wyjaśnia firma badawcza, tym co najbardziej motywuje nas do e-zakupów to całodobowa dostępność sklepów – taką odpowiedź w raporcie Gemius wskazało aż 87 proc. badanych. Także niższe niż w tradycyjnym handlu ceny i większy wybór to kusząca perspektywa by zamiast w galerii weekend spędzić przed komputerem. Co może nas skutecznie do zakupów internetowych zniechęcać?
Czas dostawy. W najlepszym wypadku kurier dotrze do klienta z przesyłką następnego dnia. I choć wydaje się, że to krótko, wiele osób tylko z tego powodu wybiera tradycyjny sklep.
Problem chce rozwiązać firma DPD Polska, która uruchomiła nowe usługi dla biznesu
DPD Today – dostawa tego samego dnia
DPD Today to usługa idealna dla e-sklepów. Nadawcy mogą wysłać przesyłki w wyznaczonych punktach DPD Pickup. Zostaną one doręczone do adresatów jeszcze tego samego dnia.
Usługa obecnie dostępna jest na terenie Warszawy, jednak będzie można z niej skorzystać niebawem także w innych miastach. Klient za przesyłkę może zapłacić kartą lub BLIKiem u kuriera. W ramach DPD Today można zrealizować również wysyłkę z dokumentami zwrotnymi.
– Konsumenci chcą otrzymać swoje zamówienia jak najszybciej, a DPD Today otwiera nowe możliwości przed e-sklepami. Już po pierwszych tygodniach od uruchomienia usługi widzimy, że zwiększa ona konkurencyjność sklepów internetowych, gdyż odbiorcy otrzymują swoje zamówienia dosłownie w ciągu kilku godzin – mówi Łukasz Zembowicz, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu DPD Polska.
Dostawy nocne bez angażowania pracowników
Druga z nowych usług DPD Polska ma natomiast pomóc firmom prowadzącym sklepy stacjonarne. Polega na dostawie towaru do sklepu przez autoryzowanego kuriera w godzinach nocnych (22.00 – 6.00). Jego zadaniem jest rozładowanie zamówienia w magazynie w sposób ustalony wcześniej ze sklepem. Tym samym dostawy towaru odbywają się poza godzinami pracy sklepu i nie angażują personelu.
– Pomysł na tę usługę powstał w wyniku obserwacji trendów panujących wśród sieci odzieżowych. Ich logistyka polega na regularnych nocnych dostawach partii towaru z centralnego magazynu do placówek. Przeniesienie tego modelu dostaw do sklepów innych branż pozwala znacznie usprawnić procesy logistyczne. Towar trafia do magazynu sklepu jeszcze przed otwarciem, tak więc pracownicy mogą szybciej przygotować salon do rozpoczęcia sprzedaży – dodaje Łukasz Zembowicz.