W ostatnich latach okazało się, że większość przychodów grupy Agora przynosi sieć kin Helios. Gazeta Wyborcza gra na przetrwanie, inne przedsięwzięcia medialne idą z trudem. Okazuje się, że Agora swoją przyszłość widzi nie w mediach, ale m.in. w branży restauracyjnej.
Trzeba przyznać, że biznes medialny nie idzie Agorze ostatnio dobrze. Coraz większe dołki zalicza sprzedaż niegdyś flagowego produktu grupy Gazety Wyborczej, kuleje działalność poligraficzna, a biznes internetowy i radiowy też nie kręcą się jakoś szczególnie dobrze. Nadzieje ostatnio spółka oparła na kinach, a w tych szczególnie dobrze idzie sprzedaż popcornu.
Być może dlatego firma zdecydowała się mocniej zaangażować w żywienie Polaków. Zamiast umysły, zacznie teraz zapełniać ich żołądki. Foodio Concepts, spółka z należącej do Agory grupy Helios, otworzy sieć lokali gastronomicznych. Restauracje Papa Diego będą się specjalizować w daniach kuchni meksykańskiej - podała Agora.
- Polacy coraz chętniej spotykają się ze znajomymi przy restauracyjnym stole i wspólnie odkrywają nowe, nieznane smaki - powiedział prezes Foodio Concepts Piotr Grajewski. - Chcą jeść inaczej niż kiedyś, szukają inspiracji z całego świata i starają się rozsądnie odżywiać. Kuchnia meksykańska idealnie wpisuje się w te potrzeby - dlatego tworzymy Papa Diego, czyli zdrowy, niezobowiązujący street food pełen świeżych składników i oryginalnych połączeń - dodał.
Pierwszy lokal powstanie już latem. Kolejne będą otwierane w następnych miesiącach. Lokowane będą przede wszystkim w centrach handlowych, ale także przy głównych ulicach miast, popularnych deptakach czy w miejscach chętnie odwiedzanych przez turystów.
Foodio Concepts to firma założona przez spółkę Helios z Grupy Agora, operatora sieci multipleksów oraz jej partnerów biznesowych - Piotra Grajewskiego i Piotra Komóra. Obaj mają doświadczenie jako menadżerowie branży restauracyjnej. Współtworzyli i zarządzali m.in. warszawskimi restauracjami Blue Cactus, Iguana Lounge i Hard Rock Cafe.
#
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia Tok FM, współwłaścicielem kanału telewizyjnego Stopklatka TV uruchomionego wspólnie z Kino Polska TV.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl