Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Pendolino w Polsce. Dzisiaj przyjechał drugi skład

0
Podziel się:

Skład po przyjeździe do Warszawy ruszy na kolejne testy w Żmigrodzie, a później na normalnych liniach kolejowych.

Pendolino w Polsce. Dzisiaj przyjechał drugi skład
(Piotr Zajac/REPORTER)

Dzisiaj rano do stacji na warszawskim Grochowie dotarł drugi skład Pendolino - poinformowało PKP CARGO. Składy Pendolino w barwach PKP Intercity mają ruszyć na polskie tory w grudniu 2014 roku.-

_ Transport nowoczesnego pojazdu PKP Intercity odbył się bezproblemowo, bezpiecznie i planowo _ - podkreślił cytowany w komunikacie zastępca dyrektora biura kierowania przewozami w PKP CARGO Sławomir Mikstein.

Jak wyjaśniono, z Włoch, przez Austrię i Czechy, aż do granicy Polski pociąg ciągnęła wielosystemowa lokomotywa PKP CARGO E189 Siemens. _ Po wjeździe na stację w Chałupkach okiło godz. 20.16, wczoraj, nastąpiła wymiana lokomotywy na inną lokomotywę PKP CARGO, EU07. Dzisiaj, około godz. 7.00 rano skład EIC Premium dotarł do stacji postojowej Warszawa - Grochów _ - dodano.

Skład Pendolino o numerze ED250-002, który dotarł do Warszawy jest drugim pociągiem przetransportowanym z Włoch przez PKP CARGO. Pierwsze Pendolinio przybyło do naszego kraju w sierpniu br.

Jak informowała wcześniej rzeczniczka PKP Intercity Zuzanna Szopowska, skład po przyjeździe do Warszawy ruszy na kolejne testy w Żmigrodzie, a później na normalnych liniach kolejowych.

Najprawdopodobniej w listopadzie odbędą się testy na Centralnej Magistrali Kolejowej między Grodziskiem a Zawierciem, przy okazji których ma zostać pobity rekord prędkości na polskich torach. Obecny rekord to 250,1 km/godz. Tym razem kolejarze chcą rozpędzić skład do prędkości 275 km/godz.

W maju przyszłego roku PKP Intercity ma mieć już osiem składów z dwudziestu kupionych. Producent, czyli koncern Alstom, chciałby do końca lutego 2014 r. przekazać do Urzędu Transportu Kolejowego pełną dokumentację potrzebną do dopuszczenia pociągów do ruchu w Polsce. Przedstawiciele koncernu liczą, że dzięki temu w maju przyszłego roku pociąg miałby już wszystkie zezwolenia potrzebne, aby jeździć po polskich torach. W regularnym ruchu Pendolino ma zacząć jeździć od grudnia 2014 r., jednak przewoźnik nie wyklucza, że poszczególne składy będą podstawiane dla pasażerów wcześniej.

PKP Intercity kupiło pociągi od Alstomu w maju 2011 r. Koszt 20 pociągów to ok. 400 mln euro. Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje także budowę zaplecza technicznego w Warszawie oraz koszty utrzymania technicznego pociągów przez 17 lat.

Pendolino będzie mogło pokonać trasę z Warszawy do Gdańska w około 2 godz. 40 min., trasę do Krakowa w 2 godz. 15 min, do Katowic w 2 godz. 10 min., do Wrocławia w 3 godz. 30 min. Z Gdyni do Krakowa pociągi te przejadą w 5 godz. 20 min, do Katowic w 5 godz. 15 min, a do Gliwic w około 6 godz.

Czytaj więcej w Money.pl
PKP Intercity ma groźnego konkurenta Zdaniem ministra transportu, na tej rywalizacji skorzystają pasażerowie.
Pendolino to dopiero początek. Czy fabryki nadążą? Bartosz Wawryszuk nie może uwierzyć w postęp na kolei.
Będzie cywilizacyjny skok na kolei? W 2015 roku około 85-90 proc. wykorzystywanego w Polsce taboru kolejowego będą stanowić nowe lub zmodernizowane wagony - zapowiedział Sławomir Nowak.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)