Mocny dolar przyczynił się do spadku sprzedaży w I kw. na rynkach poza USA - o 26,3 proc. w Ameryce Łacińskiej (do poziomu 1,04 mld USD) oraz o 9,1 proc. w Europie i Afryce Subsaharyjskiej (do 1,36 mld USD).
Przychody z krajów Ameryki Łacińskiej stanowiły w I kw. 9 proc. przychodów koncernu. Wpływ na gorsze wyniki w tym regionie, oprócz umocnienia się amerykańskiej waluty, miało również wykluczenie ze sprawozdania finansowego danych o sprzedaży w Wenezueli.
Decyzja ta została podjęta z powodu gigantycznej inflacji, niestabilnej waluty oraz dużej niepewności gospodarczej w tym południowoamerykańskim kraju, które w 2015 r. miały negatywny wpływ na wyniki wielu zagranicznych firm prowadzących tam interesy.
W I kw. 2016 r. - zakończonym 19 marca - przychód netto Pepsi spadł z 12,22 mld USD do 11,86 mld USD, a zysk netto zmniejszył się o prawie 24 proc. do 931 mln USD, czyli do 64 centów na akcję.