Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Pesa z homologacją dla pociągu spalinowego DMU Link na rynek niemiecki

10
Podziel się:

Federalny Urząd Kolejnictwa Niemiec (EBA) w piątek wydał dokument homologacji dla pojazdu DMU Link, wyprodukowanego przez fabrykę Pesa w Bydgoszczy. To pierwszy w historii polski pojazd kolejowy dopuszczony do kursowania w Niemczech.

Pesa z homologacją dla pociągu spalinowego DMU Link na rynek niemiecki
(Fixall/wikimedia (CC BY-SA 4.0))

Federalny Urząd Kolejnictwa Niemiec wydał w piątek dokument homologacji dla pojazdu DMU Link, wyprodukowanego przez fabrykę Pesa w Bydgoszczy. To pierwszy w historii polski pojazd kolejowy dopuszczony do kursowania w Niemczech.

Niemiecki przewoźnik NEB, dla którego zostały wyprodukowane pociągi DMU Link, przeznaczy je do obsługi ruchu transgranicznego. Od lipca będą kursować na trasie Berlin - Kostrzyn nad Odrą. Będzie to możliwe, gdyż pojazd posiada również polską homologację.

- To naprawdę historyczny dzień. Nigdy w dziejach polskiego przemysłu kolejowego nie było przypadku, żeby ktoś dostał homologację, zezwolenie na kursowanie pojazdów na terenie Niemiec. Ciężką pracą i dużymi wydatkami finansowymi osiągnęliśmy to, co przez wiele dziesiątek lat w Polsce nie udało się - powiedział na konferencji prasowej prezes Pesy Tomasz Zaboklicki.

Prezes Pesy podkreślił, że to wielki sukces całego zespołu firmy, w tym zespołu homologacyjnego. - Sygnał o dopuszczeniu pojazdu na tory Niemiec to dobra informacja dla Pesy, ale też dla ponad 1800 firm kooperujących z naszą firmą. Przy tym projekcie współpracowaliśmy z 311 firmami, w tym z 263 z Polski - zaznaczył Zaboklicki.

Na konferencji przekazano dziennikarzom tekst wypowiedzi prezesa NEB Detlefa Broeckera, który wyraził zadowolenie, że Pesa otrzymała homologację i dzięki temu firma może zaoferować klientom połączenia pomiędzy Polską i Niemcami nowoczesnymi pociągami.

- Będzie to nowa jakość w ruchu transgranicznym. Jednocześnie jesteśmy dumni, że dzięki temu bardzo wyrazistemu pod względem designu pociągowi będziemy mogli wzbogacić wizerunek kolejowego ruchu regionalnego w Berlinie i Brandenburgii - podkreślił prezes NEB.

Członek zarządu Pesy, dyrektor marketingu Marcin Jędryczka powiedział, że sukcesem okazała się przyjęta strategia wchodzenia na rynki zagraniczne, polegająca na samodzielnym staraniu się o homologację, a nie wchodzeniu w konsorcja i dostarczaniu tylko podzespołów.

DMU Link ma 140 miejsc siedzących, dwa miejsca dla wózków inwalidzkich i 12 miejsc do przewozu rowerów. Pociąg uzyskuje prędkości 140 km/h.

Pesa umowę z NEB na dostawę dziewięciu spalinowych zespołów trakcyjnych - siedmiu dwuczłonowych i dwóch trzyczłonowych - zawarła w 2013 r. Wartość kontraktu to ok. 180 mln zł.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
@dolf
8 lat temu
Widzialem w niemczech w latach 90 tych, lokomotywy spalinowe FABLOK z Chrzanowa..
Stary Maszyni...
8 lat temu
Przecież za PRL- nasze pociągi jeździły po całej Europie !
mniszek
8 lat temu
Wielkie gratulacje PESA! Jeżeli nawet Niemcy docenili polski nowoczesny, zaawansowany technicznie produkt to znaczy, że naprawdę pokazaliście klasę.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
TomKs1
8 lat temu
Jesteśmy pełnoprawnym członkiem Unii Europejskiej. Ale polska homologacja najwyraźniej nie jest dość dobra dla Niemców. Po grzyba taka Unia?
@dolf
8 lat temu
a,co sie stanie jak niemcy wypowiedza umowe kupna?? przeciez jest to nacja, ktorej polacy nienawidza, i maja bojkotowac niemieckie produkty...
P
8 lat temu
Brawo!
Seba
8 lat temu
Ale podobno traktory już nie. Bo by były za bardzo konkurencyjne.
mniszek
8 lat temu
Wielkie gratulacje PESA! Jeżeli nawet Niemcy docenili polski nowoczesny, zaawansowany technicznie produkt to znaczy, że naprawdę pokazaliście klasę.