- Przejęcie części sklepów przez kolejnego branżowego inwestora, to jeden z elementów planu restrukturyzacji sieci Piotr i Paweł, który konsekwentnie wdrażany jest przez zarząd spółki. Objęta postępowaniem sanacyjnym sieć intensywnie realizuje strategię przywrócenia rentowności wszystkich sklepów. Docelowy model zakłada pozostanie około 70 sklepów w upmarketowych lokalizacjach, istotnych dla Piotra i Pawła - podała sieć, komunikat cytuje portal dlahandlu.pl.
- Piotr i Paweł nie znika z rynku – podkreśla Marek Miętka, Prezes sieci. - Realizujemy plan pozyskując środki na finansowanie restrukturyzacji i przygotowując się do kluczowego okresu handlowego - Świąt Bożego Narodzenia - dodaje Miętka.
Przejęte przez Carrefour lokalizacje to: sklep w warszawskim Wilanowie (Al. Rzeczpospolitej), sklep w Konstancinie-Jeziornie oraz sklep w Katowicach (ul. Bażantów). Przejęte sklepy są placówkami franczyzowymi poznańskiej sieci.
– Dla nas jest to element realizowanego planu restrukturyzacji, którego jednym z elementów jest przejmowanie części sklepów przez inwestorów branżowych. Jednocześnie wprowadzamy nowy program lojalnościowy, poszerzamy asortyment na półkach i wkrótce startujemy z nową kampanią marketingową – mówi prezes sieci Piotr i Paweł.
– Negocjacje dotyczące przejęcia kilku kolejnych sklepów z różnymi inwestorami trwają – podkreśla Miętka.
Od początku roku sieć Piotr i Paweł zamknęła 36 sklepów. 5 placówek trafiło do Biedronki, 3 do Carrefoura. W sumie w 2018 roku Piotr i Paweł uruchomił 3 sklepy, stracił 44 placówki i obecnie zarządza siecią 105 sklepów, z czego 16 działa w Poznaniu, 13 w Warszawie, a 13 w Trójmieście.
4 września do Sądu Rejonowego w Poznaniu wpłynął wniosek o ogłoszenie postępowania sanacyjnego Piotra i Pawła.
- Złożony do sądu w Poznaniu wniosek sanacyjny jest środkiem do realizacji tego planu, który daje czas na restrukturyzację sieci Piotr i Paweł. W ocenie zarządu wniosek ten daje realną perspektywę na normalne funkcjonowanie i rozwój firmy w przyszłości. Wdrażany plan zakłada ponadto prowadzenie rozmów dotyczących przejęcia aktywów spółki, negocjacji z bankami, a także poprawy współpracy z kluczowymi dostawcami oraz franczyzobiorcami – informował zarząd Piotra i Pawła.
Sieć handlowa Piotr i Paweł tłumaczy, że zamierza koncentrować się na produktach z tzw. średniej i wyższej półki.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl