Anheuser-Busch InBev, największy browar na świecie i właściciel takich marek jak Budweiser czy Corona, odnotował spadek sprzedaży w Brazylii, który wpłynął na wyniki kwartalne koncernu. Nie pomogły nawet letnie igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro.
W III kwartale 2016 roku, na który przypadał okres igrzysk, sprzedaż Anheuser-Busch InBev spadła w Brazylii o prawie 9 proc. Zysk brazylijskiego oddziału tego międzynarodowego koncernu zmniejszył się w tym okresie o 33 proc., do czego przyczyniła się także dewaluacja lokalnej waluty.
W pogrążonej w kryzysie Brazylii konsumenci coraz częściej decydują się na zakup piwa w butelce zwrotnej, a nie w puszce, co również negatywnie wpłynęło na przychody firmy.
Całkowite przychody koncernu Anheuser-Busch InBev, którego siedziba znajduje się w Belgii, wzrosły w minionym kwartale o 2,8 proc., jednak zysk na akcję spadł do 0,83 USD w porównaniu z 1,02 USD w analogicznym okresie rok temu.
Po publikacji wyników akcje spółki tracą na wartości.