Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PKP Cargo odstąpiło od przejęcia KolTrans i części Euronaft Trzebinia

4
Podziel się:

PKP Cargo oraz spółka zależna PKP Cargotabor Usługi podjęły decyzje o wykonaniu prawa odstąpienia od warunkowej zobowiązującej umowy nabycia Orlen KolTrans i zorganizowanej części przedsiębiorstwa Euronaft Trzebinia, w ramach której świadczy usługi transportu kolejowego, usługi obsługi bocznic kolejowych oraz usługi robót torowych i usługi naprawy taboru szynowego (ZCP Euronaft).

PKP Cargo odstąpiło od przejęcia KolTrans i części Euronaft Trzebinia
(PKP Cargo)

"Decyzja zarządu PKP Cargo o odstąpieniu od umowy sprzedaży poprzedzona była głęboką analizą zasadności realizacji transakcji nabycia aktywów kolejowych KolTrans i ZCP Euronaft. Decyzja podyktowana jest szeregiem zidentyfikowanych czynników ryzyka dla PKP Cargo wynikających z realizacji umów, w odniesieniu do przyszłości rynku, stosunku strony społecznej do zmiany właściciela aktywów oraz przedłużającego się postępowania przed UOKiK i oczekiwaniem na zgodę prezesa UOKiK na koncentrację" - czytamy w komunikacie.

W połowie listopada ub.r. PKP Cargo podało, że kupuje od PKN Orlen udziały Orlen KolTrans za 192,2 mln zł oraz zorganizowaną część przedsiębiorstwa Euronaft Trzebinia (ZCP Kolej) za kwotę 59,4 mln zł. Transakcja była warunkowa.

Spółki Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia działają na rynku przewozów paliw i chemikaliów. Przewożą ponad 40 proc. produktów wytwarzanych przez PKN Orlen, głównie do terminali paliwowych i zakładów chemicznych. Orlen KolTrans i Euronaft utrzymują stabilny, w sumie około 2,5 proc.udział w polskim rynku, liczony pracą przewozową.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48 proc. udziału w rynku według masy i ok. 57 proc. według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(4)
WYRÓŻNIONE
Jan
8 lat temu
PKP Cargo nie miała innego wyjścia, przecież w tej chwili nie posiada kasy na takie przejęcie. Zamiast się rozwijać i przejmować wszystko to, co przynosi dochód, szuka oszczędności na pokrycie strat. Tym sposobem, zamiast się rozwijać to się zwija. PKP Cargo szuka oszczędności tam, gdzie nie powinien. W przyszłości takie działanie spowoduje dalsze straty. Ale tak to jest gdy pisowcy dorwą się do władzy.
KGB1
8 lat temu
To było info pod giełdę ,liczyli na złapanie naiwnych ,a oni nie maja kasy nawet na bieżącą działalność. Ja się pytam co robi KNF?
Marek
8 lat temu
W cargo bardzo jest rozbudowana biurokracja i ona ciągnie firmę na dół ,wysoko płatne stanowiska różnych naczelników ,mistrzów i innych nikomu nie potrzebnych stanowisk a maszynistom ustawiaczom godziny nadliczbowe do oddania,ponieważ słupki się nie zgadzają do statystyki
NAJNOWSZE KOMENTARZE (4)
KGB1
8 lat temu
To było info pod giełdę ,liczyli na złapanie naiwnych ,a oni nie maja kasy nawet na bieżącą działalność. Ja się pytam co robi KNF?
Marek
8 lat temu
W cargo bardzo jest rozbudowana biurokracja i ona ciągnie firmę na dół ,wysoko płatne stanowiska różnych naczelników ,mistrzów i innych nikomu nie potrzebnych stanowisk a maszynistom ustawiaczom godziny nadliczbowe do oddania,ponieważ słupki się nie zgadzają do statystyki
Marek
8 lat temu
lepiej niech Orlen pod skrzydełka przygarnie poco płacić komuś innemu.
Jan
8 lat temu
PKP Cargo nie miała innego wyjścia, przecież w tej chwili nie posiada kasy na takie przejęcie. Zamiast się rozwijać i przejmować wszystko to, co przynosi dochód, szuka oszczędności na pokrycie strat. Tym sposobem, zamiast się rozwijać to się zwija. PKP Cargo szuka oszczędności tam, gdzie nie powinien. W przyszłości takie działanie spowoduje dalsze straty. Ale tak to jest gdy pisowcy dorwą się do władzy.