Będą wyposażone m.in. w klimatyzację, internet i monitoring. Koszt to co najmniej 477 mln zł.
Polski przewoźnik kolejowy zakończył negocjacje z bydgoską Pesą. Efektem są podpisane dwie umowy. Pierwsza z nich obejmuje modernizację 83 wagonów osobowych, z opcją na dodatkowe 42 wagony, które będą kursować jako bezprzedziałowe 2 klasy. Wartość tego zamówienia wynosi ponad 311 mln zł. Jeśli PKP Intercity skorzysta z prawa opcji, wartość zamówienia wzrośnie do ponad 469 mln zł.
Przedmiotem drugiej umowy jest modernizacja 40 wagonów, z opcją na dodatkowych 20 wagonów, które będą kursować jako wagony klasy 1 i 2. Wartość zamówienia to ponad 165,5 mln zł. W przypadku skorzystania z prawa opcji kwota modernizacji wzrośnie do ponad 248 mln zł.
Odnowione składy będą wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce, m.in. na trasach: Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn - (Białystok), Wrocław/Zielona Góra - Poznań - Gdynia/Olsztyn - (Białystok), oraz Kraków/Lublin - Katowice - Wrocław - Zielona Góra - Szczecin - (Świnoujście).
Czytaj więcej: PKP chce kupić wagony z szafkami na broń
Zmodernizowane wagony będą wyposażone w klimatyzację, wygodne fotele, gniazdka elektryczne oraz bezprzewodowy internet. Modernizacja wagonów obejmie również monitoring, wzmacniacze sygnału GSM/LTE oraz toalety z zamkniętym układem. Z myślą o komforcie podróży pojazdy zostaną wyciszone. Numery foteli zostaną oznaczone dodatkowo alfabetem Braille`a.
Zgodnie z zawartymi umowami, producent zobowiązany jest do realizacji zamówienia w okresie 30 miesięcy.
- Cieszymy się, że polskie przedsiębiorstwa realizują kolejne zamówienia dla naszego narodowego przewoźnika. Jest to duży impuls pozwalający rozwijać się polskim przedsiębiorstwom w sektorze kolejowym. Dzięki kontraktom z firmą Pesa klienci wkrótce otrzymają kolejne nowoczesne wagony i komfort podróżowania pociągami PKP Intercity ulegnie dalszej poprawie - komentuje podpisanie umów minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
- Umowy zawarte z PESA Bydgoszcz są elementem strategii taborowej, w ramach której zainwestujemy ponad 7 mld zł w podnoszenie standardów podróży koleją - przypomniał prezes PKP IC Marek Chraniuk.
PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2017 roku miał 42,8 mln pasażerów. Z kolei PESA Bydgoszcz to polski producent pojazdów szynowych. Zajmuje się także modernizacjami, naprawami i przeglądami taboru.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl