Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

PKP Intercity uspokaja podróżnych. Na torach nie brakuje Pendolino

7
Podziel się:

Pendolino nie miało w ostatnim roku szczęścia. Dwa pociągi miały wypadki, po których jeszcze trwają naprawy. Spółka PKP Intercity zapewnia jednak, że nie ma problemów z brakującymi składami. W tej chwili na torach jest 15 maszyn. Awarie i przeglądy nie wpływają na rozkład jazdy - zapewniają kolejarze.

Dwa Pendolino są uszkodzone, dwa przechodzą przegląd. Dla PKP Intercity nie jest to jednak problem
Dwa Pendolino są uszkodzone, dwa przechodzą przegląd. Dla PKP Intercity nie jest to jednak problem (Shutterstock/Milosz_M)

Pendolino nie miało w ostatnim roku szczęścia. Dwa pociągi miały wypadki, po których jeszcze trwają naprawy. Spółka PKP Intercity zapewnia jednak, że nie ma problemów z brakującymi składami. Awarie i przeglądy nie wpływają na rozkład jazdy - zapewniają kolejarze.

Spółka PKP Intercity zapewnia, że nie brakuje jej pociągów najwyższej klasy, czyli Pendolino. Wszystkie trasy są obsługiwane na bieżąco i bez problemów. A to oznacza, że pasażerowie nie muszą przesiadać się do innych - np. starszych - składów.

15 maszyn Pendolino - takim arsenałem pociągów w ostatnim czasie dysponuje Intercity. Z dwudziestu składów, które należą do PKP, dwa są niesprawne od miesięcy. To pociągi rozbite w kwietniu pod Ozimkiem i we wrześniu niedaleko Modlina. Pierwszy w kwietniu pod Opolem zderzył się z ciężarówką. Drugi we wrześniu otarł się o stojący na przejeździe autobus. W obu przypadkach winę za zdarzenia ponoszą kierujący pojazdami.

Na stan składu wpływają też okresowe przeglądy. Wszystkie maszyny przechodzą takie co pewien czas. W tej chwili dwa składy są sprawdzane w halach Alstomu, czyli producenta. Nie jest to efekt awarii, a dawno zaplanowanych prac.

Jeden pociąg z rozkładu został wyłączony przez zniszczone podwozie. W tej chwili eksperci PKP, producenta oraz Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych sprawdzają, skąd wzięły się problemy. Pierwszym podejrzanym jest tłuczeń. Podrywany przez prędkość mógł niszczyć elementy podwozia. I choć nie było niebezpieczeństwa dla pasażerów, to kolejarze postanowili sprawdzić ten problem.

"Bezpieczeństwo pasażerów oraz ich komfort jest absolutnym priorytetem ministerstwa oraz przewoźnika i zarządcy infrastruktury, dlatego wnioski komisji muszą zostać wypracowane w możliwe szybkim terminie" - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury w specjalnym komunikacie.

I zainteresowanie sprawą nie powinno dziwić. Dlaczego? Wypadnięcie z puli kursujących pociągów kilku Pendolino na raz to dla przewoźnika potencjalny ból głowy. Wszystko ze względu na frekwencję. - Każdy ubytek taboru jest problemem dla spółki, zwłaszcza że Pendolino cieszy się dużą frekwencją - tłumaczył kilka miesięcy temu w rozmowie z money.pl prezes PKP Intercity Marek Chraniuk.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(7)
WYRÓŻNIONE
Oj
7 lat temu
Panie prezesie... A czy pan wie co się dzieje w zakładach? A czy pan wie co wyprawiają główne specjalistki z dyrektorami biur?
Dradas
7 lat temu
Dlaczego klamiecie i oszukujecie? Podstawiacie stare sklady. Niensa to sklady Pendolino.... KŁAMCY!
Przemek
7 lat temu
PKP sobie może uspokajać, kupuję ponownie bilet na Pendolino a podstawiają zamiennik z PRL po liftingu. Kabaret z miejscówkami, brak ogrzewania, toalety... itp. W grudni po świętach tak miałem i w styczniu 2018 ponownie. Nawet się nie chce dochodzić tych paru złotych odszkodowania czy zwrotu. Ogarnijcie się z naprawami ale w mediach bez kłamstw że jest OK.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (7)
babcia
7 lat temu
Na torach może i są ale nie jeżdżą . Po trzydziestu latach jechałam pociągiem i niestety ale od komuny się prawie nic nie zmieniło przynajmniej w ICC i zwykłym niby nowym pociągu. Syf ,brud i tragedia.
obywatel
7 lat temu
Bzdury ktoś opowiada, w wypadku, w którym skład, który się otarł o autobus ewidentnie była uszkodzona sygnalizacja przejazdowa, nie działała połowa sygnalizatorów. Ciekawe jak PKP to ukryła? Ciekawe jak maszynista ukrył, że nie zwolnił po minięciu topu?
grazanica
7 lat temu
Skąd wzięły się problemy z obsadą kilku kursów dziennie, które znajdują się w rozkładzie od dwóch lat? W dni powszednie spółka PKP IC obsługuje w kraju 38 kursów realizowanych przez składy Pendolino, a w weekendy o dwa mniej. Do tego celu przewoźnik potrzebuje 16 składów (niektóre wykonują więcej niż jeden kurs dziennie). Tymczasem obecnie PKP IC ma do dyspozycji tylko 12 pociągów. Sześć składów zostało odstawionych na bocznicę z powodu uszkodzeń. Dwa są po wypadkach. Sytuacja z Bielska-Białej gdzie są podstawiane stare składy na relacji do Gdyni.
Dradas
7 lat temu
Dlaczego klamiecie i oszukujecie? Podstawiacie stare sklady. Niensa to sklady Pendolino.... KŁAMCY!
Przemek
7 lat temu
PKP sobie może uspokajać, kupuję ponownie bilet na Pendolino a podstawiają zamiennik z PRL po liftingu. Kabaret z miejscówkami, brak ogrzewania, toalety... itp. W grudni po świętach tak miałem i w styczniu 2018 ponownie. Nawet się nie chce dochodzić tych paru złotych odszkodowania czy zwrotu. Ogarnijcie się z naprawami ale w mediach bez kłamstw że jest OK.