- poinformował w środę Jarosław Oniszczuk, członek zarządu przewoźnika.
- Cały czas analizujemy możliwość skorzystania z opcj. Decyzja zapadnie, ale musimy to dokładnie przeanalizować - powiedział Oniszczuk.
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 20 pociągów typu Dart w lutym 2014 r. Przewoźnik wydał na ten cel ok. 1,3 mld zł, w tym ok. 570 mln zł pochodziło z pieniędzy unijnych. Umowa obejmuje również serwis pociągów przez kolejnych 15 lat. Przewoźnik w kontrakcie zagwarantował sobie możliwość dokupienia kolejnych dziesięciu składów.
Darty, określane mianem "polskich Pendolino" jeżdżą po kraju od ponad roku.
Między innymi dzięki wprowadzeniu na tory nowych składów typu Dart, Flirt i Pendolino, PKP Intercity osiągnęło w 2016 r. najwyższe przychody ze sprzedaży biletów w historii, uzyskując wynik na poziomie 1,77 mld zł, czyli o 24 proc. wyższym niż w poprzednim roku.
Przewoźnik po raz pierwszy od wielu lat uzyskał ponadto w 2016 roku dodatni wynik finansowy w wysokości 47 mln zł. Poprzedni rok zakończył stratą w wysokości 56,8 mln zł.
Z usług przewoźnika skorzystało w 2016 roku ponad 38,5 mln pasażerów, o 7,3 mln więcej niż rok wcześniej. Oznacza to 24 proc. wzrost liczby podróżnych w porównaniu do 2015 roku.