PKP osiągnęły w 2015 r. zysk netto 222,9 mln zł, zadłużenie spółki na koniec 2015 r. wyniosło 1,766,6 mld zł. Dzięki prywatyzacji m.in. TK Telekom, PKP Energetyka, spółka posiadała płynność finansową.
- To na chwile obecną dane wstępne, wynikające z przeprowadzonych analiz i audytów, choć niezatwierdzone jeszcze przez organy statutowe Spółki. Tym niemniej ilustrują one realną sytuacją spółki, z jaką spotkał się nowy zarząd - wskazuje pełnomocnik zarządu ds. finansowych PKP Cecylia Lachor.
Według niej w wyniku zrealizowanych prywatyzacji (m.in. TK Telekom, PKP Energetyka, PKP Cargo)
spółka posiadała płynność finansową i realizowała spłatę zadłużenia. W 2016 r. PKP nadal będzie spłacać zadłużenie, które w całości zostanie spłacone do 2022 r. pod warunkiem, że w kolejnych latach spółka nie będzie musiała zaciągać nowych kredytów.
Istotny wzrost został wygenerowany w pozycji "przychody finansowe", co było skutkiem przeprowadzonej prywatyzacji m.in. PKP Energetyka.
Główne obszary realizowanych w zeszłym roku zadań dotyczył m.in.: poprawy obsługi i satysfakcji klientów PKP, utrzymania infrastruktury, remontów, modernizacji dworców i innych nieruchomości.
PKP SA jest spółką ze stuprocentowym udziałem Skarbu Państwa, zajmującą się nadzorem i koordynacją działań innych spółek z Grupy PKP. Spółka jest właścicielem m.in. większości dworców kolejowych w Polsce i 22 tys. mieszkań zakładowych. W PKP SA zatrudnionych jest ok. 2300 pracowników.
Jak ustaliło money.pl, wyniki Grupy PKP będą znane najwcześniej pod koniec marca.