Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Monika Szafrańska
|

PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację trasy Opole-Kędzierzyn Koźle

20
Podziel się:

PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację 40 km trasy kolejowej Kędzierzyn Koźle-Opole Groszowice - podała w środę spółka. Po remoncie składy pasażerskie mają przyspieszyć ze 120 km/h do 160 km/h.

PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację trasy Opole-Kędzierzyn Koźle
(PAP/Krzysztof Świderski)

PKP PLK wyjaśniają, że realizacja inwestycji umożliwi szybsze podróże i lepszą organizację ruchu kolejowego na Opolszczyźnie. Modernizacja linii E30 na odcinku Kędzierzyn Koźle-Opole Groszowice ma pozwolić na przyspieszenie pociągów pasażerskich ze 120 do 160 km/h, a składów towarowych do 120 km/h.

W ramach inwestycji na trasie mają być wymienione tory i sieć trakcyjna. Przebudowane mają być też perony i stacje: Kędzierzyn Koźle, Raszowa, Zdzieszowice, Jasiona, Gogolin, Górażdże, Przywory Opolskie, Opole Grotowice, Opole Groszowice.

Spółka dodała, że planowane są też nowe przejścia na perony w Gogolinie (przejście podziemne) i w Opolu Grotowicach (kładka dla pieszych). Przebudową objęte będą m.in. przejścia pod torami w Kędzierzynie Koźlu i Zdzieszowicach oraz kładka dla pieszych na stacji Opole Groszowice. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym zapewni przebudowa 27 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Kędzierzynie Koźlu, Rozwadze i Gogolinie.

Inwestycja w ramach systemu "projektuj i buduj" zaplanowano na lata 2020-2023. "Projekt będzie ubiegał się o dofinansowanie w III konkursie CEF. Inwestycja realizowana jest w ramach większego projektu pn. 'Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn Koźle-Opole Zachodnie', którego szacunkowy koszt w Krajowym Programie Kolejowym wynosi 628,5 mln zł" - dodano w komunikacie.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(20)
WYRÓŻNIONE
Kibic
8 lat temu
Ale przyspieszenie !! Z 20 minut przebiegu do 15 się zmniejszy , jakby się nie zatrzymywał nigdzie . A zatrzymuje się ten pociąg na 40 km 9 razy , to gdzie się ma rozpędzić do tych prędkości ? Na 2 kilometrach rozpędzania i 2 kilometrach hamowania ? A może się nie będzie zatrzymywał , to po co modernizować te perony i dworce ??
loku
8 lat temu
160 na godzinę w XXI wieku, szok, pewnie będą spore premię dla wszystkich dyrektorów
ssak5
8 lat temu
Kiedy podsumuje sie winnych zakupu pERNDOLINO
NAJNOWSZE KOMENTARZE (20)
umbra
8 lat temu
Piwna rewolucja.
URSZULA
8 lat temu
Co z tego. Jak nawet jeden pociąg na dobę do Gdyni nie jedzie
rewizor
8 lat temu
wow! to już prawie jak hiperloop z Helsinek do Sztokholmu. Brawo!
mnb
8 lat temu
Latający Ślązak (Fliegender Schlesier) z Bytomia do Berlina na tej trasie jeździł 160 km/godz. A było to niemal 100 lat temu ☺. To tak nawiasem.
Eugenusz
8 lat temu
A z wagonów TLK Warta nie można wyjść bo nie da rady otworzyć drzwi od wewnątrz. 26 grudnia w wagonie relacji Warszawa - Zielona Góra konduktor nie potrafił otworzyć drzwi. Te wagony to makabra , jak już ktoś otworzy drzwi to jest następny problem , jak zejść z bagażem po schodach . Jeżeli jest to starsza osoba lub matka z małym dzieckiem to jest na prawdę masakra. Kiedy to się zmieni ?