Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Kolejarze reagują na rosnącą liczbę wypadków. 27 tys. pracowników trafiło na szkolenia

10
Podziel się:

W trosce o bezpieczeństwo koleje przeszkoliły tysiące pracowników, w tym kolejarzy na specjalnych symulatorach.

Kolej inwestuje w infrastrukturę i szkolenia dla pracowników.
Kolej inwestuje w infrastrukturę i szkolenia dla pracowników. (PKP PLK)

W 2017 roku doszło do ponad 200 wypadków na przejazdach kolejowych. Statystyki okazały się gorsze niż rok wcześniej. W trosce o bezpieczeństwo koleje przeszkoliły tysiące pracowników, w tym kolejarzy na specjalnych symulatorach.

PKP Polskie Linie Kolejowe przeszkoliły w ubiegłym roku ponad 27 tys. pracowników odpowiedzialnych za bezpieczne przejazdy pociągów - poinformował zarządca kolejowej infrastruktury, cytowany przez PAP.

Specjalne kursy przeszli m.in. dyżurni ruchu i dróżnicy. Wszystko po to by - jak podkreśla PKP PLK - podejmować właściwe decyzje w ekstremalnie trudnych sytuacjach.

Szkolenia dotyczyły też blisko 1,5 tys. kolejarzy, którzy co roku ćwiczą na symulatorach. Nowoczesny sprzęt pozwala pracownikom sprawdzić czujność i sposób działania w ponad 40 sytuacjach kryzysowych o różnym stopniu trudności.

Zobacz także: PKP PLK inwestuje w bezpieczeństwo na kolei

Z danych kampanii "Bezpieczny przejazd" wynika, że w 2017 roku doszło do 206 wypadków i kolizji na przejazdach/przejściach kolejowych kategorii od A do E. To o 6 więcej niż w 2016 roku. W nich zginęło 47 osób, czyli o 1 osobę mniej niż rok wcześniej.

Ci ciekawe, średnio co 42 godziny dochodzi do wypadku lub kolizji na przejeździe kolejowo-drogowym, a co prawie 8 dni ginie człowiek.

Z danych PKP PLK wynika także, że 99 proc. wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych spowodowali w 2017 roku nieostrożni kierowcy. Ich błędy pokazuje monitoring.

"Monitoring pozwala kolejarzom obserwować na bieżąco pole przejazdu i odpowiednio reagować. W 2017 roku o 120 wzrosła liczba przejazdów kolejowo-drogowych na, których PLK zamontowały kamery. W 2016 r. były 1052 skrzyżowania z monitoringiem, a w 2017 r. już 1170 obiektów „strzeżonych” kamerami" - informuje przewoźnik.

- Na przejazdach kolejowo-drogowych coraz mniej osób łamiących przepisy może zachować anonimowość. Nagrania z monitoringu pokazujące m.in. uszkodzenia urządzeń zapewniających bezpieczeństwo i nieprzestrzeganie przepisów ruchu drogowego trafiają do policji, która ustala sprawców. W 2017 roku było 977 wniosków w sprawie ukarania nieostrożnych kierowców - powiedział Włodzimierz Kiełczyński, dyrektor biura bezpieczeństwa w PKP PLK.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(10)
WYRÓŻNIONE
#miki#
7 lat temu
Zabezpieczenia jak ładnie brzmi , pracownicy zgłaszają uwagi i co i nic , jak ktoś mówi za dużo to jest na czarnej liście , obecna praca na przejeździe kolejowym to ostatni kawałek chleba 🚂
art123
7 lat temu
I co dadzą szkolenia, jak często sami kierujący z pośpiechu wjeżdżają na przejazd mimo sygnalizowania zbliżania się pociągu. Tylko budowa wiaduktów bądź tuneli przyniesie wymierny efekt, ale na to zawsze brakuje odpowiednich funduszy.
Marcin
7 lat temu
I znow nowi po szloleniu na pkp opuznienia non stop lub zapchane wagony
NAJNOWSZE KOMENTARZE (10)
Drogi
7 lat temu
Na kierowców piratów nie ma bata co widać na YT są filmiki i nic im nie robią
observer
7 lat temu
[cytat] Kolejarze reagują na rosnącą liczbę wypadków. Przy takim zakresie robót to może być przykra prawidłowość jednakże co będzie gdy roboty kolejowe zaczną wreszcie stosować w większym stopniu mechanizację tych robót - moim zdaniem wypadkowość powinna znacznie się zmniejszyć.
ALEX
7 lat temu
non stop te pkp niech kupia wagony sypialne na dlusze trase
Marcin
7 lat temu
I znow nowi po szloleniu na pkp opuznienia non stop lub zapchane wagony
Łukasz
7 lat temu
Nie pchajcie sie na przejazdy jak świeca sie sygnalizatory!!!!! Droga hamowania pociągu towarowego to ponad kilometr i napewno nie stanie w miejscu.